ماجرای پیشنهادهای روی میز زنگنه

20 آبان 1397 ساعت 21:15

برخی اخبار غیررسمی و شنیده‌ها حاکی از تلاش برخی نهادهای عموماً غیردولتی و افراد وابسته به برخی نهادهای دولتی برای معرفی اشخاصی کم‌تجربه به وزیر نفت هستند که اغلب این افراد پیشنهادی و سفارشی چهره‌هایی ناآشنا برای وزیر نیستند.


به گزارش میز نفت ، طبق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاههای اجرایی، از صبح روز بیست و ششم ماه جاری، تعدادی از معاونان وزیر نفت از جمله مدیران عامل 3 شرکت از مجموع 4 شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت باید تا 7 روز آینده با صندلی خود خداحافظی کنند.

انتخاب مدیران عامل جدید برای شرکت‌های ملی نفت، ملی صنایع پتروشیمی و ملی گاز در شرایط فعلی که استکبار جهانی به‌سرکردگی آمریکا در تلاش برای محدودسازی فعالیت‌های اقتصادی ایران به‌ویژه در زمینه انرژی است، می‌تواند در مسیر اجرای برنامه‌های بالادستی توسعه‌ای و همچنین برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی فعالیت‌ها در برابر تحریم‌ها بسیار حائز اهمیت باشد.

برخی اخبار غیررسمی و شنیده‌ها حاکی از تلاش برخی نهادهای عموماً غیردولتی و افراد وابسته به برخی نهادهای دولتی برای معرفی اشخاصی کم‌تجربه به وزیر نفت هستند که اغلب این افراد پیشنهادی، چهره‌هایی ناآشنا برای وزیر نیستند.

باید دید زنگنه که پیش از این اثبات کرده فردی قاطع در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی است؛ آیا برای انتخاب مدیران عامل 3 شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت، پیشنهادپذیر خواهد بود و افرادی انتخاب خواهند شد که وابستگی فکری و یا زیر دین بودن انتخابی به نهاد یا افراد خاصی خواهند داشت و یا شاهد شایسته‌سالاری در این تغییر سرنوشت‌ساز مدیریتی خواهیم بود؟



منبع : تسنیم


کد مطلب: 22330

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22330/ماجرای-پیشنهادهای-روی-میز-زنگنه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir