۰

لیبی از کاهش تولید جدید اوپک معاف می‌شود

رییس شرکت ملی نفت لیبی انتظار دارد اوپک و متحدانش لیبی را از مشارکت در هر گونه کاهش تولید جدید معاف کنند.
نفت لیبی - میز نفت
نفت لیبی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، مصطفی سالانا، رییس شرکت ملی نفت لیبی به بلومبرگ گفت: اوپک مشکلاتی که پیش روی ما قرار دارد را درک می‌کند. لیبی بیش از هر کشور دیگری از بازار جهانی دور مانده است و این مسئله باید مورد لحاظ قرار گیرد.

اوپک و متحدانش به دلیل نگرانی فزاینده نسبت به تکرار اشباع عرضه در بازار جهانی، سرگرم بررسی کاهش تولید در سال ۲۰۱۹ هستند. لیبی و نیجریه به دلیل ناآرامی داخلی، از شرکت در توافق کاهش تولید اولیه که در ژانویه سال ۲۰۱۷ آغاز شد، معاف شدند. لیبی در حال بازسازی صنعت انرژی خود از خساراتی است که از زمان انقلاب و فروپاشی دولت مرکزی در سال ۲۰۱۱ متحمل شده است. تولید این کشور از ۶۰۰ هزار بشکه در روز در ژوییه افزایش یافته و تقریبا دو برابر شده است.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی هفته گذشته گزارش کرده بود مشارکت لیبی در تصمیمات برای متعادل سازی بازار از طریق کاهش تولید، حائز اهمیت است. همچنین هفته گذشته محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک اظهار کرده بود این گروه سرگرم مذاکره با لیبی و نیجریه در خصوص توافق کاهش تولید نفت است.

سانالا گفت: اوپک پلاس چالشهای امنیت و سرمایه‌گذاری که مانع احیای صنعت انرژی لیبی شده است را درک می کند. این تولیدکنندگان از تلاشهای این کشور برای رونق و حفظ تولید خود طی دو سال گذشته پشتیبانی کرده‌اند و وی انتظار دارد این روند در سال آینده نیز ادامه پیدا کند.

رییس شرکت ملی نفت لیبی گفت: به نفع کشورهای اوپک و غیراوپک است که اطمینان حاصل کنند لیبی قادر است به تعهدات خود برای تضمین امنیت قیمت و کاهش نوسان بازار کمک کند.

سانالا ماه گذشته اظهار کرده بود لیبی در بالاترین رکورد از سال ۲۰۱۳ نفت تولید می‌کند. تولید لیبی اخیرا به ۱.۳ میلیون بشکه در روز رسید و این کشور افزایش تولید به ۱.۶ میلیون بشکه در روز را هدف گرفته است.

عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است اعلام کرده این گروه و متحدانش باید توافق ژوئن برای افزایش تولید را معکوس کرده و تولیدشان را حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش دهند.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 22421
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *