۰

نفت ارزان تولیدکنندگان را به سختی انداخته است

رئیس جمهور آنگولا با بیان این که بعید است قیمت نفت به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد گفت: قیمت فعلی نفت کار را برای تولیدکنندگان عمده مثل آنگولا سخت کرده است .
نفت - میز نفت
نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، به نظر رئیس جمهور آنگولا بعید است قیمت نفت به بیش از 100 دلار در هر بشکه برسد و قیمت فعلی کار را برای تولیدکنندگان عمده مثل آنگولا سخت کرده است .

جوئو لورنزو این اظهارات را پس از یک هفته وحشتناک در بازار نفت بیان کرد. نفت برنت، شاخص جهانی در روز جمعه با 6.1 درصد کاهش به پایین ترین رکورد سالانه 58.80 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت در ماه جاری به خاطر نگرانی از عرضه بیش از نیاز نفت، 22 درصد کاهش داشته است. نفت وست تگزاس اینترمدیت، شاخص آمریکا هم تا حدود 50 دلار در هر بشکه کاهش یافت .

لورنزو در پایان دیدار سه روزه از پرتغال گفت:« اوپک همواره حامی تعادل قیمت بوده است. هنوز کاملاً غیر واقع بینانه است که انتظار داشته باشیم قیمت نفت به بیش از 100 دلار در هر بشکه برسد و اگر این اتفاق بیافتد، تعادل بین فروشندگان و مصرف کنندگان پیچیده خواهد شد» .

کشورهای عضو اوپک قرار است در اجلاسی در 6 دسامبر در وین دیدار کنند. آنگولا که در 2007 به کارتل پیوست دومین تولیدکننده بزرگ نفت در آفریقا است و نفت بیش از 90 درصد صادرات آن را تشکیل میدهد. لورنزو در مورد قیمت مناسب برای آنگولا نظری نداد و گفت:« من فقط می گویم هر چه بیشتر بهتر» .

آنگولا در سال 2002 از یک جنگ داخلی رها شد و تبدیل شد به یکی از سریعترین اقتصادهای دنیا که بیشتر آن را مدیون نفت است. روزهای رشد بسیار بالای این سومین اقتصاد بزرگ آفریقا پس از کاهش قیمت نفت در سال 2014 پایان یافت .
دولت رئیس‌جمهور لورنزو که سال گذشته شروع به کار کرد سعی می‌کند با مبارزه با فساد، جذب سرمایه گذاری های خارجی و فروش سرمایه هایش اقتصاد کشور را دوباره احیا کند .

شرکت نفت دولتی سونانگل تصمیم دارد 52 شرکت از تعداد کل 100 شرکتی را که سهام نگه می دارند و کارشان مربوط به تولید یا فروش نفت نمی‌شود را خارج کند. کاهش اخیر قیمت نفت سونانگل را تحریک میکند این روند را تسریع کند .

لورنزوی 64 ساله اشاره کرد که سونانگل قصد ندارد 19.5 درصد سهامش را در پرتغال بفروشد‌. این شرکت در پرتغال سهامی غیر مستقیم هم در شرکت نفت پرتغالی گالپ انرژیا دارد .


منبع : تسنیم
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 22434
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *