۰

اوپک باید تولید خود را کاهش دهد

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: فروش نفت اوپک در راستای تعادل بازار نفت و مقابله با سونامی عرضه مازاد کشورهای غیر عضو باید تا یک میلیون بشکه کاهش یابد.
محمدعلی خطیبی - میز نفت
محمدعلی خطیبی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، محمدعلی خطیبی با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی افزود: گزارش هایی مبنی بر افزایش عرضه نفت طی سال آینده میلادی در بازارهای جهانی منتشر شده که بازار را با نگرانی هایی روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه طبق این گزارش ها اقتصاد جهانی در سال آینده مانند سال 2018 رشد نخواهد کرد، اظهارداشت: با وجود این میزان تقاضا طی سال 2019 با کاهش روبرو خواهد بود.

نماینده سابق ایران در اوپک ادامه داد: از بعد دیگر عرضه نفت غیر اوپک طی سال آینده میلادی در بازارهای جهانی بیش از دو میلیون بشکه افزایش می یابد که بر نگرانی در بازار های جهانی افزوده است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش رشد اقتصادی از یک سو دیگر و سونامی عرضه نفت غیر اوپک از سوی دیگر در بازار چالش ایجاد کرده است، گفت: جنگ تعرفه میان کشورهای بزرگ اقتصادی نتایج منفی بر روی اقتصاد تمامی کشورها خواهد گذاشت و میزان رشد اقتصادی کشورها را با کسادی روبرو خواهد کرد.

خطیبی با بیان اینکه چنین مسائلی میزان رشد تقاضای جهانی نفت را کاهش می دهد، افزود: علاوه براین سوداگران و بورس بازان نیز با بهره گیری از اخبار و اطلاعات حوزه نفت در بازارهای آتی رفتارهای خود را از حالت خرید به فروش تغییر داده اند.

وی با اشاره به اینکه بورس بازان با استفاده از مسائل اقتصادی موقعیت خود را تنظیم می کنند و به جای خرید نفت فروش آن را در دستور کار خود قرار می دهند، ادامه داد: این مسئله بر شاخص بازارهای بورس نفتی تاثیر منفی گذاشته و قیمت ها را که روند صعودی داشته با کاهش روبرو کرده است.

نماینده سابق ایران در اوپک با تاکید بر اینکه هم اکنون عرضه مازاد نفت در بازارهای جهانی وجود ندارد، افزود: بازیگران بزرگ بورس نفتی تحت تاثیر کشورهای بزرگ صنعتی قرار دارند چنین وضعیتی بیش از پیش بر کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی دامن زده است.

وی گفت: اعضای اوپک به احتمال زیاد عرضه نفت خود را برای سال آینده میلادی تا یک میلیون بشکه کاهش دهند و همینطور برخی از کشورهای غیر اوپک مانند روسیه نیز با کاهش تولید خود در این وادی با اوپکی ها همکاری خواهد کرد.


منبع : تسنیم
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 22445
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *