۰

چه کشورهایی هند را از ایران می گیرند؟

سفیر امارات در هند گفت: این کشور به همراه عربستان سعودی در کنار هند مانده‌اند و کاهش واردات نفت این کشور از ایران را تأمین کرده‌اند و به این روند ادامه خواهند داد.
چه کشورهایی هند را از ایران می گیرند؟
به گزارش میز نفت به نقل از تایمز آو ایندیا، احمد البنا، سفیر امارات در هند گفت: این کشور و عربستان کسری واردات نفت هند ناشی از کاهش خرید نفت از ایران را جبران کرده‌اند و به این روند ادامه خواهند داد.

وی در گفت و گو با خبرنگاران پیش از برگزاری کمیسیون مشترک بین دو کشور گفت: قیمت نفت در بازار جهانی و بر مبنای تقاضا تعیین می‌شود و مطمئن هستم که حتی پس از اتمام مدت ۱۸۰ روزه معافیت هند از تحریم‌های ایران، این کشور دلیلی برای نگرانی در تأمین نفت خود نخواهد داشت.

البنا گفت: حتی اگر این معافیت‌ها اتفاق نمی‌افتاد با رجوع به گذشته در دور قبلی تحریم‌ها، امارات و  عربستان همواره محکم در کنار هند ایستاده و کسری نفت و سوخت این کشور را تأمین کرده‌اند، بنابراین من فکر نمی‌کنم که نگرانی جدی در این زمینه وجود داشته باشد.

منابع دولتی هند اخیرا گفته‌اند که وزرای نفت امارات و عربستان شخصا به نارندرا مودی، نخست وزیر هند، نسبت به ادامه تأمین نفت این کشور اطمینان دادند. علی‌رغم اینکه قیمت نفت در بازار کاهش یافته است، اما هند نگران نوسان قیمت در بازار جهانی است و قرار است نخست وزیر این کشور در این باره در اجلاس گروه ۲۰ که طی روزهای آینده برگزار می‌شود، سخنرانی کند.
جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب: 22470
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *