۰

روسیه سرانجام پذیرفت

روسیه سرانجام پذیرفت
به گزارش میز نفت به نقل از رویترز ، روسیه متقاعد شده لازم است به همراه اوپک تولید نفت را کاهش دهد ولی هنوز در حال چانه زنی با عربستان سعودی در مورد زمان بندی و مقدار این کاهش است.  

وزارت انرژی روسیه قبل از اجلاس اوپک و متحدانش در وین در ششم و هفتم دسامبر ، در روز سه شنبه جلسه ای با روسای تولیدکنندگان داخلی نفت برگزار کرد.

یک منبع آگاه از این مذاکرات بین شرکت های نفت روسیه و وزیر انرژی گفت:« ایده مطرح شده در این جلسه این بود که روسیه نیاز دارد تولید را کاهش دهد. سوال کلیدی اینجاست که با چه سرعتی و چقدر». .
این منبع ادامه داد:« بسیاری مردم موافقند که نمی توانیم فوراً تولید را کم کنیم. این یک روند تدریجی است، مثل دفعه قبل». وزیر انرژی نظری در این مورد نداده است.

شرکت های نفت روسیه مثل رزنفت، گزپروم نفت، لاک اویل، تتنفت، سورگتن نفت و نواتک هم از ارائه نظرات خود خودداری کردند .

اوپک و متحدانش به رهبری روسیه پس از قرارداد اواخر سال 2016 برای حمایت از قیمت نفت تولید را کم کرده بودند .مسکو قبول کرده تولید نفت را 300 هزار بشکه در روز یا یک ششم کاهش کلی 1.8 میلیون بشکه ای، کم کند ولی شرکت های روسی چندین ماه برای رسیدن به این مقدار کاهش تولید، وقت گرفتند.

حالا ریاض به اوپک و متحدانش پیشنهاد داده از ماه ژانویه 1 میلیون بشکه در روز تولید را کم کنند تا جلوی کاهش قیمت نفت را بگیرند. قیمت نفت خام برنت این هفته به خاطر نگرانی از عرضه بیش از نیاز نفت به بازار به کمتر از 59 دلار در هر بشکه رسید. اوج قیمت نفت در ماه اکتبر 85 دلار بود .
اگر روسیه زیر بار همان مقدار کاهش تولید طبق قرارداد 2016 برود، سهم آن در کم کردن تولید نفت 166 هزار بشکه در روز خواهد بود.

این منبع آگاه گفت:« باید تولید را کم کنیم ولی نمی خواهیم اینقدر زیاد باشد» .
اوپک و متحدانش در بحبوحه نگرانی از رکود اقتصاد جهان و افزایش عرضه نفت از سوی آمریکا دیدار خواهند کرد. عربستان دوباره تحت فشار دونالد ترامپ قرار گرفته که خواستار عدم کاهش تولید نفت و پایین آوردن بیشتر قیمت است.

احتمالا مسئله ای که هرگونه تصمیم گیری را در مذاکرات هفته آینده پیچیده می‌کند، قتل روزنامه نگار جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول است. ترامپ علیرغم درخواست بسیاری سیاستمداران آمریکا مبنی بر تحریم سخت ریاض، از بن سلمان حمایت می کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اجلاس G20 در آخر همین هفته در آرژانتین با محمد بن سلمان دیدار می‌کند. مسکو تا حالا هیچ تعهدی برای کاهش تولید نفت نداده است.پوتین در روز چهارشنبه گفت روسیه با اوپک در تماس است ولی نفت بشکه ای 60 دلار هم روسیه را راضی می‌کند.پوتین قبلا گفته بود که روسیه با نفت 70 دلاری راضی می‌شود.

پوتین گفت:« ما با اوپک در تماس هستیم و آماده ایم در صورت لزوم تلاش های مشترکمان را ادامه دهیم ».
جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 22471
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *