۰

صادرات نفت لیبی به چین 2 برابر شد

طبق اطلاعات شرکت ملی نفت لیبی صادرات نفت خام این کشور به چین از نظر ارزش هم اکنون دو برابر مقداری است که در سال گذشته به چین صادر کرده بود.
نفت لیبی - میز نفت
نفت لیبی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، سال 2018 هنوز تمام نشده ولی طبق اطلاعات شرکت ملی نفت لیبی، صادرات نفت خام این کشور به چین از نظر ارزش هم اکنون دو برابر مقداری است که این کشور آفریقای شمالی در سال گذشته به چین صادر کرد .

از ماه ژانویه صادرات نفت لیبی به چین به 3.5 میلیارد دلار رسیده است. صادرات لیبی در کل سال 2017 ، 1.7 میلیارد دلار بود. میادین نفتی لیبی در آن زمان مدام دچار قطعی برق می‌شدند. سال جاری نه قطعی برق داشته اند و نه انسداد خط لوله. شرکت ملی نفت و شرکایش هنوز به دنبال این هستند که تاثیرات این قطعی ها و انسداد ها را پشت سر بگذارند و تولید نفت لیبی را به 1.3 میلیون بشکه در روز برسانند. حتی هدفشان تولید 1.6 میلیون بشکه در روز تا پایان سال آینده است .

طبیعتاً چین اولین مقصد برای این تولید بالای نفت است و شرکت ملی نفت سانالا طی آخرین نشست خود با مسئول چینی تریپولی بر این مطلب تاکید کرد و گفت:« ما به افزایش رابطه با چین افتخار می کنیم و منتظر گسترش این روابط برای رسیدن به منافع مشترک برای بخش‌های نفت لیبی و چین هستیم» .

چین مطمئناً علاقه‌مند به این همکاری است: تولید داخلی نفت آن رو به کاهش است و شرکت های نفت دولتی به طور فزاینده ای برای نفت بیشتر چشم به خارج از کشور دارند. لیبی یکی از این کشورهاست که مطمئنا می تواند با وجود منابع نفتی زیاد و علاقه به استفاده از آنها یک مقصد سرمایه گذاری باشد، حتی بزرگترین مقصد در آفریقا. لیبی هیچ کالای صادراتی مهم دیگری ندارد .

به نظر می‌رسد اوضاع این کشور رو به رشد است. جدید ترین نشانه مبنی بر بهبود اوضاع لیبی انتشار گزارش بریتیش پترولیوم و انی در اکتبر بود مبنی بر اینکه آنها می‌خواهند حفاری در یکی از میادین مشترکشان را در اوایل سال 2019 آغاز کنند .

بریتیش پترولیوم در سال 2007،دو مجوز حفاری در لیبی را برده بود. ولی جنگ داخلی 2011 طرح های او را برای این کشور ناتمام گذاشت. انی توافق کرده 42.5 درصد در حفاری بریتیش پترولیوم شریک باشد و حالا آنها آماده هستند حفاری را شروع کنند .

منبع : تسنیم
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 22479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *