نفت به بزرگترین کاهش ماهانه تن داد

10 آذر 1397 ساعت 16:45

قیمت نفت روز جمعه با کاهش بسته شد و افت حدود ۲۲ درصدی را در نوامبر به ثبت رساند که بزرگترین کاهش ماهانه در یک دهه گذشته بود.


به گزارش میز نفت ، با این حال نفت بخش زیادی از ضرری که اوایل معاملات روز جمعه داشت را جبران کرد که در نتیجه گمانه زنی فزاینده بازار درباره احتمالا کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان بزرگ در آستانه نشست رسمی اوپک بود.

معاملات همچنین در آستانه دیدار سران گروه ۲۰ در آرژانتین که مذاکرات نفتی نیز قرار است در حاشیه آن انجام بگیرد، محدود بود.

بلومبرگ روز جمعه به نقل از یک منبع آگاه خبر داده بود که کمیته اوپک کاهش تولید به میزان ۱.۳ میلیون بشکه در روز نسبت به سطح تولید اکتبر را پیشنهاد کرده است.

ماکیل هیوسان، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" در یادداشتی نوشت: در نشست هفته آینده اوپک، تولیدکنندگان نفت ممکن است تصمیم بگیرند تولیدشان را بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش دهند زیرا روسیه نیز شروع به ابراز نگرانی درباره کاهش قیمت نفت کرده است. حتی اگر تولید کاهش پیدا کند، نگرانی‌ها نسبت به کندی تقاضا ممکن است روی قیمت‌ها تاثیر منفی بگذارد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ژانویه در بازار نیویورک ۵۲ سنت یا یک درصد کاهش یافت و در ۵۰.۹۳ دلار در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات برای کل هفته حدود یک درصد افزایش ثبت کرد. با این حال وست تگزاس اینترمدیت حدود ۲۲ درصد در نوامبر کاهش داشت.

تحلیلگران اوپنهایمر روز جمعه قیمت مورد پیش‌بینی برای وست تگزاس اینترمدیت در سال ۲۰۱۹ را ۱۵ درصد کاهش داده و ۶۱ دلار در هر بشکه برآورد کردند.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژانویه با ۸۰ سنت یا ۱.۳ درصد کاهش، در ۵۸.۷۱ دلار در هر بشکه بسته شد و ماه نوامبر را با حدود ۲۲ درصد کاهش پشت سر گذاشت. بهای نفت برنت برای تحویل در فوریه  ۴۵ سنت یا حدود ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرد و در ۵۹.۴۶ دلار در هر بشکه بسته شد.

طبق آمار بازار داوجونز، هر دو شاخص قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در نوامبر بزرگترین کاهش در حدود یک دهه گذشته روبرو شدند.

نفت برنت از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر افزایش تولید آمریکا، روسیه و اعضای اوپک، حدود ۱۲ درصد کاهش قیمت داشته است.

روسیه در دستیابی به توافق کاهش تولید، نقش کلیدی خواهد داشت. رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: این غول نفتی به میزان فزاینده ای مجاب شده است که کاهش تولید ضروری است با این حال در آستانه دیدار آتی اوپک و متحدانش، همچنان به چانه زنی با عربستان سعودی درباره جزییات کاهش تولید هماهنگ ادامه می‌دهد.

قرار است ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در بوینوس آیرس که روز جمعه آغاز شد، دیدار کنند و احتمالا تلاش خواهند کرد درباره سیاست تولید نفت پیش از نشست اوپک به تفاهم برسند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، در حال حاضر بازار نفت در خصوص نتیجه نشست اوپک دچار دو دستگی شده است و ابراز دیده بان گروه CME احتمال کاهش تولید اندک اوپک و غیراوپک را ۵۲ درصد و انتظار برای عدم تغییر سیاست تولید این گروه را حدود ۴۸ درصد نشان می‌دهد.

در این بین، گزارش شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با دو حلقه افزایش، به ۸۸۷ حلقه رسید که از رشد بیشتر تولید نفت آمریکا در آینده حکایت دارد. از سوی دیگر اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت آمریکا از حدود ۳۵۲ میلیون بشکه در اوت به ۲۴۴ میلیون بشکه در سپتامبر کاهش پیدا کرد.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 22480

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22480/نفت-بزرگترین-کاهش-ماهانه-تن

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir