۰

تاکید روسیه بر کاهش تولید جهانی نفت

رئیس جمهور روسیه گفت که او هیچ رقم قطعی برای کاهش تولید نفت پیشنهاد نمی کند ولی روسیه همچنان برای کاهش تولید جهانی نفت به منظور تقویت قیمت ها همکاری می کند .
رئیس جمهور روسیه - میز نفت
رئیس جمهور روسیه - میز نفت
به گزارش میز نفت ، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه اجلاس جی 20 در آرژانتین در روز شنبه دیدار و در زمینه های مختلف همکاری مثل تعادل دوباره بازار جهانی نفت مذاکره کردند .

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، که عربستان عضو کلیدی آن است و روسیه و سایر تولیدکنندگان عمده در ششم و هفتم دسامبر در وین دیدار می‌کنند تا در مورد بازار نفت صحبت کنند. چون قیمت نفت به خاطر عرضه بیش از حد آن کاهش یافته است .

ریاض پیشنهاد داده اوپک و متحدانش یک میلیون بشکه در روز تولید را از ژانویه 2019 کاهش دهند تا جلوی سقوط قیمت نفت گرفته شود.

پوتین در روز شنبه در بوینس آیرس گفت که او هیچ رقم قطعی برای کاهش تولید نفت ندارد ولی روسیه همچنان برای کاهش تولید جهانی همکاری می کند .

پوتین و بن سلمان بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان در روز جمعه با صمیمیت با هم دست دادند و در جلسه عمومی اجلاس جی 20 کنار هم نشستند .

رفتار دوستانه پوتین کاملا در تضاد با رفتار سایر سران در اجلاس بود. دلیل آن هم احتمال دخالت بن سلمان در قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در ماه اکتبر است.

عربستان سعودی گفت که بن سلمان هیچ اطلاعی در مورد قتل نداشته است که به روابط عربستان با غرب آسیب زد و وجهه بن سلمان را در دنیا خراب کرد .

روسیه از سرزنش عربستان سعودی و بن سلمان به خاطر قتل خاشقچی خودداری کرده است. پوتین در ماه اکتبر گفت که اطلاعات کافی در این مورد ندارد و به خاطر این مسئله روابطش با عربستان را از بین نمیبرد .

مسکو روابط محکمی هم با ایران، دشمن منطقه‌ای عربستان دارد. روسیه و ایران در جنگ سوریه حامی رئیس جمهور بشار اسد بودند، در حالی که عربستان و کشورهای غربی از گروه‌های شورشی حمایت می کردند .


منبع :تسنیم
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 22483
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *