۰

چین چه مقدار نفت از آمریکا وارد می کند؟

طبق آمار وزارت انرژی آمریکا، چین در هفت ماه اول ۲۰۱۸ به طور میانگین ۳۷۷۷۰۰ بشکه در روز نفت خام از آمریکا وارد کرد.
چین و آمریکا - میز نفت
چین و آمریکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، چین هفته گذشته اولین محموله نفت خام آمریکا را وارد کرد. این قرارداد توسط یک پالایشگاه مستقل تیپات بسته شده بود چون پالایشگاه های بزرگ به خاطر جنگ تجاری اجازه این کار را نداشتند  .

خریداران چینی طی جنگ تجاری بین چین و آمریکا تا حد زیادی به خاطر ترس از وضع عوارض، از نفت امریکا دوری می کردند. پیش از توقف وارد شدن کشتی های آمریکایی به خاطر افزایش جنگ تجاری، چین بزرگترین وارد کننده نفت خام آمریکا در 2018 بود .

این دو اقتصاد بزرگ دنیا در اجلاس جی 20 توافق کردند به مدت 90 روز وضع عوارض جدید بر کالاهای دو طرف را متوقف کنند. تاجران نفت چین هنوز نگرانند و منتظر اجازه پکن هستند .

پالایشگاه مستقل شاندونگ یوهانگ پتروکمیکالز اولین محموله نفت خام آمریکا را هفته گذشته دریافت کرد .
یک مقام اجرایی این شرکت گفت:« ما تصمیم گرفتیم این محموله نفتی آمریکا را بخریم چون قیمت خوبی داشت» .
طبق آمار وزارت انرژی آمریکا، چین در هفت ماه اول 2018 میانگین 377700 بشکه در روز نفت خام از آمریکا وارد کرد و کانادا را به عنوان بزرگترین خریدار خارجی بشکه های نفت آمریکا پشت سر گذاشت .

ولی واردات نفت خام از آمریکا پس از تهدید پکن توسط آمریکا به وضع عوارض در ماه اوت به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته رسید. هر چند بعد نفت خام را از لیست تحریمها بیرون آورده شد.
اطلاعات گمرکی چین آخرین بار واردات از آمریکا را در ماه سپتامبر ثبت کرده است و تحقیق در پایگاه اطلاعاتی آن هیچ وارداتی را در اکتبر نشان نداده است .

کاخ سفید در بیانیه‌ای در روز شنبه اعلام کرد که پکن موافقت کرده مقدار نامشخص ولی قابل توجهی تولیدات کشاورزی، انرژی، صنعتی و .... بخرد.

 یک خریدار نفت چینی گفت:« ما داریم این سیاست ها را برآورد می کنیم. فقط یک پنجره 90 روزه است.نفت می تواند بین ژانویه و مارس برسد» .

این خریدار چینی ادامه داد:«  نفت خام ماه مارس آمریکا با نفت خاورمیانه غیر قابل رقابت است» .



منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 22507
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *