۰

عرضه مجدد نفت خام در بورس تا کمتر از یک ماه دیگر

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه آمادگی برای عرضه مجدد نفت خام در بورس را داریم، گفت: این کار به زودی و تا کمتر از یک ماه دیگر انجام می‌شود.
بورس - میز نفت
بورس - میز نفت
به گزارش میز نفت ، شاپور محمدی در پاسخ به این سوال که عرضه جدید نفت خام در بورس از چه زمانی خواهد بود، گفت: سازمان بورس پیشنهاد داده که یک برنامه عرضه منظم مثلا هر هفته یا هر دو هفته یکبار از سوی وزارت نفت تعیین شود و در آن زمان بندی عرضه‌ را انجام دهد که وزارت نفت  هم در حال بررسی است. 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه این آمادگی از نظر بازار سرمایه وجود دارد، گفت: وزات نفت ملاحظات فنی و بررسی‌ها را باید انجام دهد و زمان عرضه را اعلام کند.  

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای عرضه نفت در بورس مصوبه جدیدی لازم است، بیان داشت: اگر مصوبه‌ای لازم باشد، وزارت نفت آن مصوبه را می‌گیرد، اما از نظر بازار سرمایه مصوبات ما کامل است. 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: مصوبه راجع به این مسائل را  وزارت نفت براساس اختیارات قانونی که دارد یا باید از دولت بگیرد، یا باید از مراجعی که  مرکب از سه قوه هستند و یا مراجعی که اختیارات قانونی راجع به فروش نفت خام به صورت ریالی بگیرد، در این مواقع طبیعتا وزارت نفت باید مجوز بگیرد و وزارت نفت برای عرضه نفت در همه جا لزوما نیاز به مجوز ندارد، اما به هر حال دریافت مجوز برای عرضه نفت خام در بورس براساس تشخیص وزارت نفت است و بازار سرمایه در این حوزه ورودی ندارد. 

محمدی بیان داشت: گرفتن مجوز در مورد فروش نفت خام به تشخیص خود وزارت نفت است، بازار سرمایه راجع به مقررات و قوانین خودش متولی است. 

محمدی در پاسخ به این سوال که عرضه نفت در بورس دقیقا از چه زمانی آغاز خواهد شد، گفت: فکر می‌‌کنم این کار به زودی و در کمتر از یک ماه آینده انجام شود.



منبع : فارس
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 22514
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *