​سفر وزیر انرژی آمریکا به عربستان و قطر

14 آذر 1397 ساعت 12:51

وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد بزودی به قطر و عربستان سعودی سفر خواهد کرد که احتمالا پس از دیدار هفته جاری اوپک خواهد بود.


به گزارش میز نفت ، ریک پری در نشست سالانه شورای ملی نفت آمریکا که گروهی متشکل از بیش از ۲۰۰ مدیر شرکت و تحلیلگر مشاور وزارت انرژی است، اعلام کرد: وی این سفر را در شرایط جالبی انجام خواهد داد اما به زمان دقیق سفرش اشاره نکرد.

سناتورهای آمریکایی اظهار کرده اند پس از دریافت گزارش سازمان سیا مبنی بر این که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در قتل خاشقجی مجرم است، بیش از گذشته نسبت به دست داشتن وی در این ماجرا مطمئن شده‌اند. عربستان سعودی اعلام کرده که این شاهزاده هیچ اطلاعی از این قتل که روابط ریاض و غرب را تیره کرده، نداشته است.

قطر هفته جاری اعلام کرد از اوپک خارج خواهد شد تا به تولید گاز متمرکز شود. این اقدام قطر در شرایطی که عربستان سعودی تلاش می‌کند همبستگی اوپک را برای مقابله با افت قیمت نفت نشان دهد، این گروه را دچار شکاف کرده است.

سخنگوی وزارت انرژی آمریکا اظهار کرد: پری با همتایان خود در منطقه دیدار خواهد کرد. ریک پری و خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی دانش آموخته دانشگاه A&Mتگزاس و دوستان قدیمی هستند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که در رسوایی قتل جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد ریاض در کنسولگری این کشور در استانبول از محمد بن سلمان حمایت کرده، از عربستان سعودی خواسته است قیمت نفت را پایین نگه دارد.

دولت ترامپ صادرات نفت ایران را هدف تحریم قرار داده است. این تحریم‌ها که از نوامبر آغاز شد، نگرانیهای بازار نسبت به کمبود عرضه را برانگیخت و در نهایت به افزایش قیمتها منجر شد اما ضعف اقتصاد جهانی و نگرانی نسبت به اشباع عرضه به دلیل رشد فزاینده تولید آمریکا، به افت شدید قیمتها در هفته‌های اخیر منجر شد.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش تلاش می‌کنند برای کاهش تولید نفت حداقل به میزان ۱.۳ میلیون بشکه در روز به توافق برسند اما مقاومت روسیه تاکنون مانع اصلی برای دستیابی به توافق بوده است.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 22525

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22525/سفر-وزیر-انرژی-آمریکا-عربستان-قطر

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir