۰

تاريخ مصرف گاز ايران براي عراق

یک مقام ارشد بخش انرژی عراق گفت: کشورش برای افزایش تولید گاز خود و توقف واردات گاز از ایران برای تامین سوخت نیروگاه‌های برق این کشور، حداقل 2 سال دیگر زمان لازم دارد.
تاريخ مصرف گاز ايران براي عراق
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز، یک مقام ارشد بخش انرژی عراق گفت کشورش برای افزایش تولید گاز خود و توقف واردات گاز از ایران برای تامین سوخت نیروگاه‌های برق این کشور، حداقل 2 سال دیگر زمان لازم دارد.

حیان عبدالغنی، رئیس شرکت دولتی گاز جنوب به خبرنگاران گفت انتظار می‌رود، تولید گاز عراق از 400 میلیون فوت مکعب در روز در حال حاضر به 1.3 میلیون فوت مکعب در روز تا پایان سال 2020 برسد.

وی گفت: «تولید کنونی گاز عراق برای تامین تقاضای نیروگاه‌های برق کافی نیست؛ از این رو ما هنوز از ایران گاز وارد می‌کنیم. ما حداقل به 24 ماه فعالیت پروژه‌های جدید گازی و آغاز تولید نیاز داریم.»

آمریکا ماه گذشته اعلام کرد تازمانی که عراق پول واردات انرژی از ایران را به دلار پرداخت نمی کند، می تواند به واردات گاز طبیعی از ایران و تامین انرژی از این کشور در بازه 45 روزه ادامه دهد.

مقامات عراقی گفته اند بغداد به دنبال تمدید این معافیت است زیرا به زمان بیشتری برای یافتن منابع جایگزین نیاز دارد.

عبدالغنی گفت: یکی از دو پروژه  جدیدی که انتظار می رود تولید گاز عراق را افزایش دهند، شامل یک قرارداد 367 میلیون دلاری با جنرال الکتریک است که در ماه آوریل منعقد شد  و قرار است گاز طبیعی حاصل از استخراج نفت در دو میدان نفتی در جنوب عراق را پالایش کند. انتظار می رود، این پروژه پس از دو سال تولید 160 میلیون فوت مکعب آغاز شود.

پروژه دیگر نیز امضای قرارداد ساخت مجتمع گازی ارتاوی در جنوبی عراق در اوایل سال 2019 است که تا پایان سال 2019 حدود 300 میلیون فوت مکعب به تولید گاز این کشور می افزاید.

منبع: فارس
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 22535
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *