۰

مالزی: تولید نفت را کاهش می‌دهیم

مالزی اعلام کرده است که در راستای توافق کاهش تولید نفت اوپک، قصد دارد تولید نفت خود را از آغاز سال آینده میلادی از ۲۰ هزار بشکه در روز به ۱۵ هزار بشکه در روز برساند.
مالزی - میز نفت
مالزی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، نشست روز پنجشنبه و جمعه اعضای عضو و غیر عضو سازمان اوپک درحالی برگزار شد که بازار به دلایل مختلف از جمله دخالت‌های آمریکا با مازاد عرضه مواجه شده بود و قیمت جهانی نفت سقوط چشم‌گیری داشت. این اجلاس در حالی به پایان رسید که کشورهای تولیدکننده نفت به یک توافق کاهش تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای دست یافتند و قرار شد این تصمیم را از ابتدای سال جدید میلادی اجرایی کنند.

محمد عزمین بن علی، وزیر اقتصاد مالزی پس از پایان اجلاس کشورهای عضو و غیر عضو اوپک خاطرنشان و اعلام کرد که این کشور نیز به منظور همکاری با توافق حاصل از این اجلاس، تولید نفت خود را از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی از ۲۰ هزار بشکه در روز کنونی به ۱۵ هزار بشکه در روز خواهد رساند.

وی در ادامه سخنانش همچنین ابراز امیدواری کرد که اقدامات مالزی در راستای توافق کاهش تولید اجلاس اوپک و غیر اوپک به افزایش قیمت نفت جهانی و ثبات اقتصادی کشورهای تولیدکننده نفت و همچنین جلوگیری از عرضه مازاد آن در جهان کمک بسزایی خواهد کرد.  

بر اساس گزارش malay mail، وی همچنین اظهار کرد با اینکه مالزی یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفتی به شمار نمی‌رود، اما این کشور قصد دارد هم‌راستای توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک عمل کند تا همگی به هدف ثبات و افزایش قیمت نفت در جهان دستیابی پیدا کنند.

در اجلاس روز پنج شنبه و جمعه ، اعضای اوپک توافق کردند تولید خود را برای دوره ۶ماهه (از ابتدای سال جدید میلادی) ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. شنیده‌ها حاکی است که کشورهای غیر اوپکی نیز برای کاهش ۴۰۰ هزار بشکه‎ای تولید نفت به توافق رسیده‎اند.



منبع : ایسنا
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 22547
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *