۰

تمام نفت ونزوئلا با ارز مجازی فروخته می‌شود

رئیس جمهور ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ برنامه ای را برای فروش تمام تولید نفت این کشور با ارز مجازی پترو اجرا می‌کند.
نیکلاس مادورو - میز نفت
نیکلاس مادورو - میز نفت
به گزارش میز نفت ، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در تلویزیون دولتی این کشور گفت که ونزوئلا از سال 2019 برنامه ای را برای فروش تمام تولید نفت کشور با ارز مجازی پترو اجرا می‌کند. رهبر ونزوئلا پترو را اولین ارز دیجیتال دولتی بر پایه نفت اعلام کرده است .

مادورو طی دیداری از روسیه گفت:« ونزوئلا به تدریج تمام تولید نفت خود را با پترو خواهد فروخت. ونزوئلا یک جدول زمانی در سال 2019 برای فروش تمام تولید نفت خود با ارز مجازی خواهد داشت . به این صورت ونزوئلا خودش را از شر ارز واشنگتن راحت می کند. چون واشنگتن از دلار برای ایجاد فشار اقتصادی در سایر کشورها و آزار آنها استفاده می کند ، همان کاری که با ونزوئلا، کوبا، ایران و روسیه کرده است ».

طبق صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد ونزوئلا در سال جاری 18 درصد افت می کند، در حالیکه انتظار می‌رود تورم به 1370000 درصد برسد .

طی ماههای گذشته مادورو طرح جدیدی برای اصلاح اقتصادی اعلام کرده است که شامل یک سیاست جدید در مورد قیمت بنزین می‌شود و قیمت فوق العاده ارزان بنزین ونزوئلا را برای اولین بار طی دو دهه افزایش می‌دهد. طرح آرام کردن بحران اقتصادی شدید باعث تضعیف ارز این کشور و وابسته کردن بولیوارهای جدید به پترو شده است .

مادورو ادعا می‌کند پترو طرح بازسازی اقتصادی او را تقویت می کند و اقتصاد مجازی جهان را با یک شکل جدید در تجارت و تبادل مالی دگرگون می سازد .

متخصصان و تحلیل گران تردید دارند که ارز مجازی ونزوئلا واقعا توسط سرمایه داران نفتی و مواد معدنی حمایت شود .


منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 22557
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *