۰

حمله به تاسیسات نفتی لیبی قیمت نفت را افزایش داد

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۹ سنت، معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۶۰ دلار و ۱۹ سنت رسید.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، پس از آنکه شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد به دلیل حالت فورس ماژور ناشی از حمله یک گروه مسلح، صادرات نفت از میدان الشراره را متوقف کرده است، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود.

اما به رغم این افزایش نسبی، به دلیل افت شاخص ها در بازارهای بورس و تردیدها در مورد کافی بودن کاهش تولید اوپک و متحدانش برای مهار مازاد عرضه، احساس کلی حاکم بر بازار همچنان کاهشی است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 19 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش به 60 دلار و 19 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 16 سنت، معادل 0.3 درصد رشد داشت و به 51 دلار و 16 سنت رسید.

شرکت ملی نفت لیبی اواخر روز دوشنبه اعلام کرد، به دلیل وضعیت فورث ماژور صادرات نفت از بزرگترین میدان نفتی این کشور یعنی الشراره متوقف شده است. ظاهرا این میدان به تصرف یک گروه شبه نظامی درآمده است.

شرکت ملی نفت لیبی گفته در نتیجه تصرف این میدان، 315 هزار بشکه از تولید این میدان و 73 هزار بشکه از تولید میدان الفیل از مجموع تولید نفت لیبی کم شده است.

این افزایش پس از آن رخ می دهد که قیمت نفت در جلسه قبل به دلیل افت شاخص ها در بازار بورس و نگرانی ها از کند شدن رشد تقاضا قیمت نفت را 3 درصد کاهش داده بود. این عوامل سبب به حاشیه رانده شدن خبرها در مورد تصمیم اوپک و متحدانش مبنی بر کاهش تولید شده است.

افت شاخص ها در بازارهای مالی و مازاد عرضه سبب شده تا قیمت نفت از اوایل ماه اکتبر تاکنون حدود یک سوم کاهش یابد.

در بازار فیزیکی نفت، ایران و کویت این هفته قیمت نفت ماه ژانویه خود در بازار آسیا را کاهش دادند. استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در سنگاپور گفت: «هنوز نمی توان با قطعیت گفت که آیا کاهش تولید های اوپک و متحدانش خواهد توانست عرضه جهانی نفت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد یا نه.»


منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 22569
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *