۰

چین و آمریکا؛ همچنان بدون نفت

حتی با وجود آرام شدن درگیری تجاری بین چین و آمریکا، مقامات اجرایی شرکت های نفت چین از خرید نفت آمریکا خودداری می‌کنند .
چین و آمریکا - میز نفت
چین و آمریکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، چین بزرگترین وارد کننده نفت جهان علیرغم آتش بس سه ماهه جنگ تجاری قرار است خرید خود در 2019 را با واردات صفر از آمریکا آغاز کند. هزینه های باربری نسبتا بالا است و بی‌ثباتی سیاسی تقاضا را کاهش داده است .

فروکش کردن اشتهای چین برای نفت آمریکا یعنی آمریکا که تبدیل به بزرگترین تولید کننده نفت جهان در سال جاری شده است، در بازار چین تنها نقره را در اختیار خواهد داشت، حتی با وجود اینکه موج جدیدی از ظرفیت پالایشگاهی در چین آغاز شده است .

همچنین نشان می دهد که چین تمایلی ندارد از خرید نفت برای برای کمک به پر کردن فاصله بین دو کشور استفاده کند و همین دلیلی است برای درگیری های بین این دو اقتصاد بزرگ دنیا .

کسری تراز تجاری آمریکا با پکن در اکتبر سال جاری به 43 میلیارد دلار رسید چون شرکت های این کشور کالاهای چین را برای جلوگیری از عوارض بالاتر در سال آینده انبار کردند .

ییک تی، یک تحلیلگر در موسسه مشاوره اس آی ای انرژی در پکن گفت شرکت های چینی به خاطر دسترسی خوب به نفت ایران و روسیه، انگیزه‌ای برای خرید نفت خام آمریکا ندارند . حتی با اینکه درگیری تجاری بین چین و آمریکا اخیراً آرام شده است، مقامات اجرایی شرکتهای ملی نفت از خرید نفت آمریکا خودداری می‌کنند مگر اینکه به آنها گفته شود این کار را انجام دهند .

چین در ماه اکتبر و نوامبر با تشدید درگیری تجاری، واردات نفت از آمریکا را متوقف کرد. بخشی از این واردات در دسامبر از سرگرفته شد ولی مقدار آن فقط یک میلیون بشکه بود. واردات کل نفت چین از آمریکا به 300 میلیون بشکه می رسید .

پالایشگاه های چین که قبلا نفت آمریکا را می‌خریدند اعلام کردند که به خاطر بی ثباتی دورنمای روابط تجاری بین واشنگتن و پکن و افزایش هزینه حمل بار و سود دهی کم پالایشگاهی در منطقه، خرید از آمریکا را آغاز نکرده‌اند .

هزینه های حمل نفت خام آمریکا به آسیا در یک سوپر نفتکش سه برابر نفت خاورمیانه است .
یک مقام ارشد مالک یک پالایشگاه نفت دولتی گفت پالایشگاه‌ش از ماه اکتبر هیچ سفارشی برای تحویل نفت آمریکا در سه ماهه اول سال آینده میلادی نداده است .

او گفت که به جایگزین هایی مثل نفت خام دریای شمال، میعانات گازی استرالیا و نفت روسیه روی آورده ‌است .
یک مقام اجرایی نفتی دیگر گفت شاید پالایشگاههای کوچک «تیپات» محموله‌هایی را وارد کنند ولی مقدار آن محدود است .
علیرغم خودداری از خرید نفت آمریکا، واردات نفت خام چین به رکورد 45 میلیون تن (10.6 میلیون بشکه در روز) در ماه دسامبر از تمام مناطق می رسد .

روسیه همچنان بزرگترین تولید کننده ی نفت با 7 میلیون تن در ماه دسامبر است و عربستان با 5.7 تا 6.7 میلیون تن در رتبه دوم قرار دارد .
واردات نفت ایران توسط چین پس از اینکه دو پالایشگاه دولتی این کشور از معافیت های آمریکا استفاده کنند، در ماه دسامبر آغاز می شود .



منبع : تسنیم
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 22637
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *