۰

گاهش صادرات رکورد زد!

واردات نفت ایران توسط کشورهای آسیایی در ماه نوامبر به کمترین میزان در ۵ سال گذشته رسیده است.
گاهش صادرات رکورد زد!
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آمارهای دولتی و رهگیری خطوط کشتیرانی نشان می‌دهد، صادرات نفت ایران به بازارهای آسیایی در پی بازگشت تحریم‌های آمریکا در ماه نوامبر به کمترین میزان در ۵ سال گذشته رسیده است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ماه گذشته میلادی، چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در مجموع روزانه ۶۶۴ هزار بشکه نفت از ایران وارد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۷ درصد کاهش داشته است. کره جنوبی برای سومین ماه متوالی به همراه ژاپن، نفتی از ایران وارد نکرد. واردات نفت هند نیز نسبت به ماه اکتبر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌۴۰ درصد کاهش داشته است.

انتظار می‌رود با معاف شدن برخی کشورها از تحریم‌های آمریکا در ماه دسامبر شاهد افزایش واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران باشیم. البته واردات نفت ایران توسط چین در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتبر تقریبا دو برابر شد و از ۲۴۷ هزار بشکه به ۳۹۰ هزار بشکه در روز رسید.

پس از آنکه چین معافیت از تحریم‌های آمریکا را دریافت کرد شرکت سین‌اوپک چین که بزرگ‌ترین واردکننده نفت ایران محسوب می‌شود، خرید نفت از تهران را از سر گرفت و قرار است، شرکت ملی نفت چین نیز در ماه دسامبر از ایران نفت بخرد. ژاپن و کره جنوبی نیز قصد دارند، از ابتدای سال آینده میلادی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌واردات نفت از ایران را آغاز کنند.
شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 22687
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *