۰

روسیه متحد شدن دائم با اوپک را رد کرد

وزیر انرژی روسیه احتمال متحد شدن دائم با اوپک و ایجاد یک ساختار جدید بین مسکو و این کارتل نفتی را رد کرد اما گفت: این کشور به همکاری با کشورهای تولید کننده نفت ادامه می‌دهد.
الکساندر نواک - میز نفت
الکساندر نواک - میز نفت
به گزارش میز نفت ، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه احتمال شکل‌گیری یک ساختار دائم بین اوپک و روسیه را در حوزه نفت را رد کرد.

اوایل سال جاری وی ایده ایجاد یک سازمان جدید بر مبنای ساختار اوپک که دیگر کشورهای تولید کننده نفت غیراوپکی نظیر روسیه در آن حضور خواهند داشت را ارائه کرد و گفت: این چارچوب برای بهبود عملکرد بازار از ابتدای سال 2019 فعالیت خود را آغاز می‌کند.

در آن زمان حتی کشورها می‌خواستند موقعیت سازمان مرکزی این تشکل جدید را تعیین کرده و از طرف دیگر به دنبال نامی برای آن بودند.

طی روزهای گذشته اما وزیر انرژی روسیه از تغییر  مواضع مسکو در قبال شکل‌گیری این ساختار خبر داد و اعلام کرد: ایجاد یک ساختار جدید تنها به شکل‌گیری موانع جدید برای فعالان بازار منجر خواهد شد.

وی گفت: به جای ایجاد یک ساختار جدید یک مکانیزم همکاری خاص بین اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت برای ایجاد تفاهم و یا صدور قطعنامه‌های مشترک شکل خواهد گرفت.

نواک گفت: قرار نیست سازمانی شبیه اوپک با ساختارهای اداری پیچیده شکل بگیرند.

وی گفت: طرح مکتوب شاکله همکاری بین اوپک و دیگر کشورهای نفتی غیراوپکی تقریبا کامل شده و به دبیر کل اوپک ارسال شده است.



منبع : فارس
يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 22699
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *