۰

احتمال کاهش بیشتر تولید نفت اوپک

وزیر انرژی الجزایر اعلام کرد مطمئن است قیمت نفت تا آوریل به ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه بهبود خواهد یافت اما اگر تا آن زمان قیمت‌ها پایین ماند، اوپک پلاس کاهش بیشتری در تولیدش صورت خواهد داد.
اوپک - میز نفت
اوپک - میز نفت
به گزارش میز نفت ، مصطفی قیطونی در پاسخ به سوالی درباره ریزش قیمت نفت، به خبرگزاری APS  گفت: ‌اگر وضعیت حال حاضر مستلزم کاهش بیشتر تولید نفت باشد، ما این کار را انجام خواهیم داد. بهای معاملات نفت برنت از ۸۶.۷۴ دلار در اکتبر حدود ۴۰ درصد ریزش کرد و سال ۲۰۱۸ را در محدوده ۵۰ دلار به پایان برد.

اوپک به همراه متحدانش شامل روسیه به منظور تقویت قیمت‌ها، اوایل دسامبر موافقت کردند میزان تولید خود را مجموعا ۱.۲ میلیون بشکه در روز در نیمه اول سال ۲۰۱۹ کاهش دهند. با توجه به ادامه رشد تولید نفت آمریکا که احتمالا در سال ۲۰۱۹ به بالای ۱۲ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و همچنین نگرانیها نسبت به چشم انداز تقاضا برای نفت، این تولیدکنندگان قصد دارند در آوریل برای بازبینی شرایط بازار دیدار کنند.

وزیر انرژی الجزایر گفت: ما باید تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ صبر کنیم و نتایج توافق جدید کاهش تولید را مشاهده کنیم. وی در ادامه افزود: قیمت‌های نفت پیش از آوریل به ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد.

قیطونی بر این باور است که قیمت مذکور برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مناسب است با این حال اوپک مکررا تاکید کرده که قیمت خاصی را هدف نگرفته و تنها به عوامل عرضه و تقاضا متمرکز است.

طبق نظرسنجی اوپک پلاتس، الجزایر حدود ۱.۰۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند و در کمیته نظارت بر توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک حضور دارد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اخیرا اظهار کرد اوپک پلاس باید از واکنش شتاب زده به نوسانات اخیر قیمت‌های نفت اجتناب کرده و به جای آن به رصد بازار ادامه دهد.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 22726
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *