۱
۴
اقدام عجيب دهقاني

استخدام‌های غیرقانونی در شرکت متن

مدارک نشان می‌دهد این افراد خاص کسانی نیستند جز فرزندان و نزدیکان اعضای شرکت ملی نفت ایران. افرادی چون ش.ب، ص.خ، م.ع، ب.ب، ک.ش، س.ع.م که همگی فرزند مسئولان نهادهایی همچون شرکت فلات قاره و زیرمجموعه‌های مختلف شرکت مهندسی و توسعه نفت هستند.
استخدام‌های غیرقانونی در شرکت متن
به گزارش میز نفت ، «خبرنامه دانشجویان ایران» نوشت:

مردادماه سال جاری بود که خبرگزاری فارس از جذب تعدادی از افراد خاص و بعضی دانشجویان دانشگاه وزارت نفت بدون رعایت تشریفات استخدامی در معاونت توسعه و مهندسی و مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران خبر داد.

براساس این گزارش و براساس اسناد و مدارک موجود، در یک سال اخیر،  وزیر نفت علی رغم بند 3 بخشنامه شماره 20/2-127432 مورخ 94/3/19 را بدون رعایت تشریفات استخدامی در معاونت توسعه و مهندسی و مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران جذب شدند.

پس از انحلال شرکت صبا نفت توسط سازمان بازرسی کل کشور به علت غیر قانونی بودن و پرداخت حقوق‌های غیر معمول به این افراد  با دستور دستیار ویژه وزیر نفت، 24 نفر از این افراد  به صورت قرارداد مدت معین در وزارت نفت جذب می‌شوند.

این در حالی ست که 130 نفر از افراد دیگری که در این شرکت مشغول کار بوده‌اند و در زمره لیست «خاص» نبوده‌اند، هنوز بلاتکلیف هستند.

بنا به اعلام مسئولان وزارت نفت، این وزارتخانه بیش از 120 هزار نفر نیروی قرارداد موقت و پیمانکاری است که سوابق کاری بعضی از آنها بیش از 20 سال است و سالهاست منتظر تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند.

همچنین چندی پیش به بهانه مازاد نیرو، وزارت نفت برای استخدام دانشجویان ممتاز بورسیه دانشگاه نفت نیز اشکالات فراوانی ایجاد کرد که به اعتراضات دامنه‌دار و تجمعات این دانشجویان منجر شد.

گرچه اسناد شیوه استخدام و اسامی این افراد نزد خبرنگار فارس موجود است، اما در این گزارش تنها دستورالعمل و شیوه‌نامه وزیر نفت در مورد استخدام ابلاغ شده است، اشاره می‌شود.

در این شیوه‌نامه که دارای 9 بند است، در بند 3 به طور صریح آمده است: با توجه به تعداد بالای نیروی انسانی در صنعت نفت از آن جایی که امکان تامین نیروی انسانی واحدهایی که در مواردی با کمبود مواجه هستند، از طریق جا به جایی و انتقال نیروهای رسمی بین دستگاه‌های تابعه وجود دارد، لذا استخدام و هرگونه به کارگیری و جذب نیروی انسانی به هر عنوان از جمله رسمی، پیمانی، قرارداد مدت معین و یا مدت موقت در تمامی دستگاه‌های تابعه ممنوع است.
 

این ممنوعیت شامل به کارگیری نیروی انسانی از محل اعتبارات طرح های سرمایه ای و مطالعاتی است.

در بند 4 این شیوه نامه نیز به طور صریح گفته شده است، در موارد استثنا هرگونه استخدام جدید مشروط به کسب موافقت وزیر نفت و اخذ مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و صرفا از طریق فراخوان عمومی و طی فرایند ارزیابی ابلاغی انجام می شود.

حال مدارکی به دست «خبرنامه دانشجویان ایران» رسیده است که نشان می‌دهد این افراد خاص کسانی نیستند جز فرزندان و نزدیکان اعضای شرکت ملی نفت ایران. افرادی چون ش.ب، ص.خ، م.ع، ب.ب، ک.ش، س.ع.م که همگی فرزند مسئولان نهادهایی همچون شرکت فلات قاره، اداره گزینش نفت و زیرمجموعه های مختلف شرکت مهندسی و توسعه نفت هستند.


سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 22735
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


علي
Iran, Islamic Republic of
خدارو شكر كه صدا از كسي هم در نيماد و نورچشمي ها هميشه محبوب هستند. جالب اينكه حتي ساير كاركنان هم اعتراضي ندارند
آریو
Iran, Islamic Republic of
سمتهای سازمانی صنعت نفت الان فقط معامله میشود! این مهم نیست که شما جه رزومه و تجربه و تحصیلاتی دارید، بلکه مهم این است که از طریق چه فرد یا جریانی حمایت میشوید! اساسا دیگر شرایط احراز سمت فاکتور مهمی نیست، فقط باید شرایط معامله برای احراز سمت را داشته باشید.چندین هزار نفر قرارداد معین و قرارداد مستقیم وجود دارند که سمتهای بالای صنعت نفت را اشغال نموده اند، در حالیکه کارکنان رسمی دارای رزومه و شرایط مناسب اما بدون لابی و پشتوانه خاص بدنبال سمت هستند. برنامه ریزی منابع انسانی و کاریابی اصولا مفهوم خود را از دست داده است. مسوولین این حوزه همواره اظهار میدارند: سمت مناسب وجود دارد اما به هر کسی نمی دهند و لازم است که بطریقی سفارش ، حمایت و رایزنی خاصی برایتان انجام شود. معامله سمتها آنقدر زشت شده که در آخرین مرحله همین وزیر مجترم نفت 5هزار سمت سازمانی را که سالها بدون تصدی بوده حذف نموده است اما آب از آب تکان نخورد. سمتهای سازمانی در صنعت نفت شده است ملک خصوصی عده ای خاص!
Netherlands
واقعا فساد در شرکت متن بیداد میکند.کافی است که کارکنان موجود ونحوه ورودشان به این شرکت را بررسی کنید ۹۰ درصد از طریق ارتباطات فامیلی یا رانت وارد شده اند یا اقا زاده هایی بوده اند که اینجا حیاط خلوتشان شده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
الان مثلا که چی؟
اصلا می گید که چی بشه مگه کسی هم رسیدگی می کنه؟