۰

آیا رشد 80 درصدی قیمت نفت تکرار می‌شود؟

نفت خام می تواند در آستانه یک بازگشت بزرگ باشد و اگر بالای ۵۰ دلار برود، می تواند مثل ۲۰۱۶ یک روند صعودی را در پیش بگیرد.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، نفت خام می تواند در آستانه یک بازگشت بزرگ باشد. از زمان صعود به بالاترین حد چهار ساله در اکتبر، نفت 39 درصد ارزش خود را از دست داده و به پایین ترین حد از اواسط 2017 رسیده است.  

مت مالی، استراتژیست سهام در شرکت تجاری میلر تبک گفت:« قیمت نفت به 42/53 یا 42.50 دلار رسیده است. آخرین بار 18 ماه پیش در ژوئن 2017 شاهد این قیمت بودیم. پس از آن، نفت 80 درصد رشد داشت.درست در شب کریسمس قیمت نفت تا این حد پایین آمد و حالا تقریبا 10 درصد رشد داشته است» .

مالی ادامه داد:« هنوز خطر وجود دارد. ما باید همچنان شاهد روند صعودی قیمت باشیم. آنچه منتظر آن هستیم نفت بالای 50 دلار است».

«اگر بتواند بالای 50 دلار برود، می تواند مثل 2016 یک روند صعودی را در پیش بگیرد. شاید 80% نباشد ولی افزایش خوبی خواهد بود».

مایکل باپیس، مدیر وایس ادوایزر در مدیریت سرمایه راکفلر هم افزایش قیمت نفت خام را پیش بینی میکند.
این یک مسئله عرضه و تقاضا است. تولید اوپک طی دو سال اخیر بیشترین کاهش را داشته است و در ماه جاری شاهد تاثیر آن خواهیم بود. تولید نفت آمریکا هم بسیار پایین تر از حد انتظار مردم است .

اوپک در ماه دسامبر بیشترین کاهش را در تولید نفت در سال گذشته داشت. تولید نفت اوپک 460 هزار بشکه در روز در ماه گذشته کاهش یافت که بیشترین کاهش از ژانویه 2017 بود.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 22750
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *