۰

عراق: هيچ اجباری نداريم

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد: عراق هیچ اجباری برای تبعیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران ندارد و به دنبال داشتن روابط تجاری غیر از دلار و احتمالا دینار با ایران است.
ایران و عراق - میز نفت
ایران و عراق - میز نفت
به گزارش میز نفت ، محمدعلی الحکیم اعلام کرد: تحریم‌ها علیه ایران یک‌جانبه است و باید این تحریم‌ها برداشته شود. 

وزیر امور خارجه عراق گفته است که کشورش هیچ اجباری برای همراهی تحریم‌هایی که توسط آمریکا علیه ایران اعمال شده ندارد و به دنبال ادامه تجارت با ایران است. 

براساس این گزارش در 20 دسامبر آمریکا به بغداد معافیت 90 روزه‌ از تحریم‌های آمریکا را داد که می‌توانست مبادلات با ایران داشته باشد. در حال حاضر تجارت بین دو کشور به حدود 12 میلیارد دلار می‌‌رسد و ایران حدود 40 درصد برق عراق را تامین می‌کند. 

علی الحکیم اعلام کرد: عراق همچنان اصرار دارد که روابط خود را با ایران ادامه دهد.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: این تحریم‌ها یک‌جانبه است و بین‌المللی نیست و ما هیچ اجباری برای تبعیت از آ‌ن نداریم. 

وی همچنین گفت: چندین گزینه پیشنهاد شده که ما بتوانیم مسیرهای تجاری را با ایران همچنان باز نگه داریم. که از جمله آنها داشتن روابط تجاری دوجانبه و استفاده از واحد پولی دینار است.

پیش از این روحانی رئیس جمهور ایران در دیدار با رئیس جمهور عراق گفته بود: مبادلات اقتصادی بین دو کشور در حال حاضر 12 میلیارد دلار است و ما می‌توانیم آن را تا سقف 20 میلیارد دلار افزایش دهیم. 

این گزارش می‌نویسد: عراق در حال حاضر با کمبود شدید برق مواجه است و برخی زمان‌ها تا 20 ساعت خانه‌ها بدون برق هستند. برای کنار آمدن با این شرایط عراق 28 میلیون مترمکعب روزانه گاز ایران را برای تبدیل به برق خریداری می‌کند و به طور مستقیم 1300 مگاوات برق از ایران وارد می‌کند. 



منبع : فارس
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 22754
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *