۰

40 هزار میلیارد تومان بودجه برای یک پالایشگاه دولتی

آیا مردم ایران می دانند در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، دولت برای یک پالایشگاه دولتی به اندازه کل یارانه پرداختی یک سال به همه مردم ایران یعنی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است؟
بودجه - میز نفت
بودجه - میز نفت
به گزارش میز نفت ، شفافیت بودجه این روزها سوژه داغ رسانه ها و شبکه های اجتماعی شده است، موضوعی که به نظر یکی از مهمترین چالشهای اصلی اقتصاد ایران طی سالهای متمادی گذشته است.

بودجه های سالانه دولت حتی برای نخبگان و اقتصاددانانی که با اعداد و ارقام سرکار دارند ابهامات گسترده دارد، و نمایندگان مجلس هم معمولا به بخش عمده بودجه اشراف ندارند، چه برسد به عموم مردم که معمولا از بودجه سردرنمی آورند، بنابراین بودجه همیشه یک حیات خلوت برای دولت بوده است.

در لایحه بودجه سال 98 کل کشور، کل منابع عمومی بودجه دولت که 290 نماینده مجلس و تمامی دستگاه های کارشناسی دولت چندین ماه بر سر آن چانه زنی می کنند، 407 هزار میلیارد تومان است، این در حالی است که شرکتهای دولتی بی سرو صدا و بدون هیچ گونه بحثی در مجلس بیش از 1273 هزار میلیارد تومان بودجه می گیرند.

جالب است بدانید در لایحه بودجه 98 کل کشور، فقط یک شرکت دولتی به نام شرکت پالایش نفت اراک بیش از 40 هزار میلیارد تومان بودجه دارد که یک دهم کل بودجه عمومی دولت است. جالب تر اینکه بودجه این پالایشگاه دولتی برابر کل یارانه نقدی است که 75 میلیون ایرانی در یک سال از دولت می گیرند.

منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 22765
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *