تولید نفت لیبی دو برابر می‌شود

17 دی 1397 ساعت 11:13

رییس شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد لیبی به شرط بهبود شرایط امنیتی و ثبات داخلی در نظر دارد تولید نفت خود را تا سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر افزایش داده و به ۲.۱ میلیون بشکه در روز برساند.


به گزارش میز نفت ، مصطفی سانالا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: لیبی در حال حاضر ۹۵۳ هزار بشکه در روز تولید می‌کند که کمتر از سطح تولید ۱.۶ میلیون بشکه در روز پیش از آغاز جنگ داخلی این کشور است.

وی خواستار بهبود امنیت کارکنان به منظور  از سرگیری تولید میدان نفتی الشراره شد که در هشتم دسامبر از سوی نیروهای مسلح به تصرف در آمد.

الشراره بزرگترین میدان نفتی لیبی با ظرفیت تولید ۳۱۵ هزار بشکه در روز است و انتظار می‌رود پس از این که فعالیت‌اش ازسرگرفته شد، تولید این میدان ۱۱ هزار بشکه در روز کمتر باشد.

سانالا که از سفر به چین در سه ماهه نخست امسال به منظور مذاکره درباره فرصت‌های سرمایه‌ گذاری نفتی خبر داد، در بخشی از اظهاراتش گفت: آنچه که در الشراره اتفاق افتاد شرکت‌های خارجی را مایوس می‌کند.

وی همچنین بازگشت شرکت BP به همراه شرکت‌های روسی به لیبی را تایید کرد، اما جزییات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

بر اساس گزارش رویترز، سانالا گفت: بهبود شرایط امنیتی در مرکز لیبی امکان راه‌اندازی تولید میدان گازی فریق به ظرفیت ۲۴ میلیون فوت مکعب در روز در سه ماهه آینده را فراهم خواهد کرد و با وجود مشکلات امنیتی، شرکت ملی نفت لیبی انتظار دارد درآمد سالانه‌اش در سال ۲۰۱۸ با ۷۶ درصد افزایش به ۲۴.۲ میلیارد بشکه در روز رسیده باشد.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 22776

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22776/تولید-نفت-لیبی-دو-برابر-می-شود

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir