۰

بازگشت نفت خام آمریکا به چین

نفت خام آمریکا با ۳ محموله در ماه آینده وارد چین می شود ولی مقدار آن بسیار کمتر از پیش از اوج درگیری های تجاری بین این دو اقتصاد بزرگ دنیا است .
آمریکا و چین - میز نفت
آمریکا و چین - میز نفت
به گزارش میز نفت ، نفت خام آمریکا با 3 محموله در ماه آینده وارد چین می شود ولی مقدار آن بسیار کمتر از پیش از اوج درگیری های تجاری بین این دو اقتصاد بزرگ دنیا است .

اطلاعات ردیابی کشتی ها نشان می دهد که نفتکشی حامل 3.94 میلیون بشکه نفت خام از آمریکا حرکت کرده‌ است و در فوریه به چین می رسد.

واردات نفت خام چین از آمریکا در ژانویه 2019، نوامبر و اکتبر صفر بود .
پیش از عوارض تلافی‌جویانه که از اواسط سال گذشته وضع شدند، نفت خام یک برگ برنده در رابطه تجاری آمریکا و چین بود، چون پکن مقادیر قابل توجهی از تولید نفت شیل آمریکا را می‌خرید .

در 9 ماه اول 2018 چین 328 هزار بشکه نفت در روز از آمریکا وارد کرد که 3.6 درصد کل واردات نفت این کشور را تشکیل می داد .

واردات نفت چین از آمریکا به بالاترین رکورد 460 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن رسید.
چین هیچ عوارضی بر واردات نفت خام از آمریکا وضع نکرده بود، غیر از زغال سنگ و گاز طبیعی مایع که در لیست عوارض تلافی‌جویانه پکن وجود داشت .

واضح است که پالایشگاه های چین تصمیم گرفته اند از نفت خام آمریکا فاصله بگیرند، هم به این دلیل که دولت آنها را منع می کند و هم چون نگران وضع عوارض هستند .

استفاده از نفت خام برای سیاست چیز جدیدی نیست، بنابراین ازسرگیری تجارت بین چین و آمریکا احتمالا بستگی دارد به وضعیت مذاکرات بین دولت ترامپ و همتای چینیش زی جینپینگ .

ولی اگر تجارت نفت خام آمریکا و چین شدیداً به اقتصاد مربوط باشد، احتمال دارد قیمت نفت خام آمریکا کاهش بیشتری پیدا کند، مخصوصاً با توجه به درجه های قابل رقابت نفت خام غرب آفریقا .


منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 22793
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *