سقوط تولید نفت اوپک به پایین‌ترین حد 6 ماه اخیر

19 دی 1397 ساعت 12:23

طبق نظرسنجی "اس اند پی گلوبال پلاتس"، تولید نفت اوپک در دسامبر به میزان ۶۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۳۲.۴۳ میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین میزان در شش ماهه اخیر بود.


به گزارش میز نفت ، طبق این نظرسنجی، بدون در نظر گرفتن قطر که در اواخر دسامبر از اوپک خارج شد و ایران، لیبی و ونزوئلا که از مشارکت در پیمان جدید کاهش تولید نفت معاف شدند، ۱۱ عضو دیگر اوپک ماه میلادی گذشته ۲۶.۸۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کردند که تقریبا یک میلیون بشکه در روز بالای سقف تولید گروهی ۲۵.۹۴ میلیون بشکه در روز است که از اول ژانویه اجرایی شده است.

 بر اساس نظرسنجی اس اند پی گلوبال پلاتس"، عربستان سعودی تولید خود را در دسامبر به میزان ۴۰۱ هزار بشکه در روز کاهش داد و به ۱۰.۶ میلیون بشکه در روز رساند.

بر پایه نظرسنجی جداگانه ای که از سوی بلومبرگ منتشر شد، تولید نفت اوپک در دسامبر ۵۳۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳۲.۶ میلیون بشکه در روز رسید که بزرگترین کاهش از ژانویه سال ۲۰۱۷ بوده است که این گروه برای نخستین بار استراتژی کاهش تولید را برای مقابله با اشباع عرضه در بازار جهانی بکار گرفت. همچنین طبق نظرسنجی رویترز، اوپک در دسامبر ۳۲.۶۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۴۶۰ هزار بشکه در روز نسبت به نوامبر کاهش داشت.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 22806

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22806/سقوط-تولید-نفت-اوپک-پایین-ترین-حد-6-ماه-اخیر

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir