و ناگهان افزايش ذخاير نفت!

21 دی 1397 ساعت 13:07

طبق نتایج یک بازرسی خارجی که به درخواست عربستان سعودی انجام شد، میزان ذخایر نفت این کشور از ۲.۲ میلیارد بشکه از آن‌چه قبلا گزارش شده بود هم بیشتر است.


به گزارش میز نفت ، طبق نتایج یک بازرسی خارجی که به درخواست عربستان سعودی انجام شد، میزان ذخایر نفت این کشور از ۲.۲ میلیارد بشکه از آن‌چه قبلا گزارش شده بود هم بیشتر است.

این بازرسی مستقل نه تنها میزان ذخایر عربستان سعودی را به مقدار بیشتری اصلاح کرد بلکه انتقاداتی که سال‌ها در گوشه و کنار بازارها در مورد نادرست بودن میزان ذخایر این کشور وجود داشت را هم ساکت کرد. این اقدام نشان می‌دهد غول صنعت نفت عربستان سعودی، آرامکو، به شدت در تلاش است تا قبل از آغاز ارائه عمومی سهام خود در بازارهای بورس، شفافیت بیشتری ایجاد کند.

وزیر انرژی عربستان سعودی و رییس آرامکو، خالد الفالح، اعلام کرد که انتظار دارد به دنبال یک تاخیر طولانی، اولین ارائه عمومی سهام (آی‌پی‌او) آرامکو، در سال ۲۰۲۱ انجام شود.

طبق اعلام شرکت مشاور سوخت دگولیر و مک‌ناتون از دالاس آمریکا، شرکت نفت دولتی آرامکو ۲۶۳.۱ میلیارد متر مکعب نفت در انتظار استخراج، در اختیار دارد. این ۲.۲ میلیارد متر مکعب از میزانی که آرامکو در آخرین گزارش سالانه خود منتشر کرد بیشتر است.

طبق همین بررسی، میزان ذخایر گاز طبیعی آرامکو ۳۱۹.۵ تریلیون متر مکعب است. این شرکت که بازیگر بزرگی در حوزه گاز طبیعی محسوب نمی‌شود، پیش از این اعلام کرده بود که ۳۰۲ تریلیون متر مکعب گاز در اختیار دارد.

عربستان سعودی ذخایر دیگری هم در نزدیکی مرز خود با کویت در اختیار دارد که به علت اختلافات مرزی بین دو طرف، دست‌نخورده باقی مانده است. دگولیر و مک‌ناتون نتیجه گرفتند که با احتساب این ذخایر، کل ذخایر نفتی عربستان سعودی، ۲۶۸.۵ میلیارد بشکه می‌باشد که می‌توان آن را با تخمین‌های قبلی ۲۶۶.۳ میلیارد متر مکعب، مقایسه کرد.


منبع : مهر


کد مطلب: 22810

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22810/ناگهان-افزايش-ذخاير-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir