آماری عجيب از مصرف انرژی چين

21 دی 1397 ساعت 14:54

چین تنها کشور در بین هفت اقتصاد بزرگ دنیاست که بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ رشد مصرف انرژی داشته است. مصرف این کشور از ۴۰ هزار تریلیون بی تی یو در سال ۲۰۰۰ به ۱۴۰ هزار تریلیون تا ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱


به گزارش میز نفت ، اطلاعات جدید اداره اطلاعات وزارت انرژی آمریکا نشان می‌دهد که آسیا، خاورمیانه و آفریقا بزرگترین متقاضیان انرژی دنیا از دهه 1980 تا حالا بوده اند .

تنها بین سال‌های 2010 تا 2016 رشد مصرف انرژی در هر کدام از این سه منطقه 20 درصد افزایش داشته است، مخصوصاً در خاورمیانه و آفریقا و دلیل آن رشد اقتصادی قوی، نرخ سریع رشد جمعیت و دسترسی بیشتر به بازارهای انرژی است. در آسیا هم علی‌رغم کاهش تقاضای چین در 2015 و 2016 ، مصرف انرژی رشد زیادی داشته است .

جای تعجب نیست که طبق اطلاعات جدید، نفت خام و سایر محصولات نفتی مایع پر مصرف ترین سوخت در سراسر جهان از سال 2016 بوده اند: بیشترین سهم مصرف متعلق به آمریکای مرکزی و جنوبی بوده یعنی تقریباً 50 درصد و خاورمیانه در مقام دوم قرار دارد. مصرف نفت خام به عنوان بخشی از ترکیب کل انرژی کمترین حد را در اوراسیا داشت، کمی بیشتر از 20 درصد .

در آسیا و اقیانوسیه همزمان بیشترین بخش ترکیب انرژی مربوط به زغال سنگ می شد، حدود 50 درصد. این منطقه سه مصرف کننده بزرگ زغال سنگ را در بر میگیرد: چین، هند و استرالیا. اداره اطلاعات وزارت انرژی آمریکا اشاره می‌کند که مصرف منابع رابطه نزدیکی با در دسترس بودن آن دارد که تا حدی مصرف زغال سنگ چین و استرالیا را توجیه می کند. در حالی که اروپا از طرف دیگر بزرگترین مصرف کننده انرژی هسته ای و انرژی های تجدید پذیر است .

الگوی سقوط رشد مصرف انرژی توسط کشورها نشان می دهد که چین تنها کشور در بین هفت اقتصاد بزرگ دنیاست که بین سالهای 2000 تا 2016 رشد مصرف انرژی داشته است. مصرف این کشور از 40 هزار تریلیون بی تی یو در سال 2000 به 140 هزار تریلیون تا 2016 افزایش یافته است، در حالی که مصرف انرژی در شش اقتصاد بزرگ دیگر تقریبا در این 16 سال ثابت بوده است .


منبع : تسنیم


کد مطلب: 22814

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22814/آماری-عجيب-مصرف-انرژی-چين

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir