۰

ترمز افزایش قیمت نفت کشیده شد

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران نسبت به چشم انداز اقتصاد جهانی، دو درصد کاهش یافت، اما موفق شد دومین افزایش هفتگی متوالی را به ثبت برساند.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در فوریه یک دلار یا معادل ۱.۹ درصد کاهش یافت و در ۵۱.۵۹ دلار در هر بشکه بسته شد. بهای نفت آمریکا روز پنج‌شنبه در ۵۲.۵۹ دلار در هر بشکه بسته شده بود که بالاترین قیمت از هفتم دسامبر بود. با این حال شاخص قیمت نفت آمریکا حدود ۷.۶ درصد افزایش هفتگی ثابت کرد. قیمت نفت آمریکا اکنون حدود ۲۱ درصد نسبت به رکورد پایین ۴۲.۵۳ دلار که پایین‌ترین قیمت در ۵۲ هفته گذشته بود و در ۲۴ دسامبر به ثبت رسانده بود، بالاتر ایستاده است.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس ۱.۲۰ دلار یا دو درصد کاهش یافت و در ۶۰.۴۸ دلار در هر بشکه بسته شد. اما برای کل هفته شش درصد افزایش ثبت کرد. قیمت نهایی ۶۱.۶۸ دلار نفت برنت در روز پنج‌شنبه، بالاترین قیمت از چهارم دسامبر بود.

افزایش بهای معاملات نفت در اواخر روز پنج‌شنبه اجازه داد نفت برای نهمین روز متوالی افزایش پیدا کند که طولانی‌ترین روند افزایش برای شاخص قیمت نفت آمریکا از ژانویه سال ۲۰۱۰ بود. برای نفت برنت نیز طولانی‌ترین روند افزایشی در بیش از ۱۱ سال گذشته بود.

فواد رزاق‌زاده، تحلیلگر بازار در وب‌سایت فارکس در این باره گفت: تصور می‌کنم قیمت نفت بیش از حد سریع و بدون وقفه افزایش پیدا کرد، بنابراین ما شاهد سودگیری معامله‌گران در سطوح مقاومتی کلیدی هستیم. با این حال دورنمای بازار نفت چندان روشن به نظر نمی‌رسد و  نه تنها عرضه غیراوپک افزایش پیدا خواهد کرد، بلکه دورنمای تقاضا نیز عالی نیست.

بر اساس گزارش مارکت واچ، افزایش قیمت نفت در معاملات روز پنج‌شنبه پس از این روی داد که جروم پاول رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد: بانک مرکزی در روند تحکیم سیاست پولی انعطاف‌پذیر و صبور است و اگر دورنمای اقتصادی و مالی وخیم‌تر شود، ممکن است روند سیاست خود را تغییر دهد. به دنبال این اظهارات ارزش دلار قوی شد و شاخص‌های سهام آمریکا در زمان بسته شدن معاملات نفت در سطح بالاتری ایستادند.

در مجموع رشد اخیر قیمت نفت تحت تاثیر خوش‌بینی به مذاکرات تجاری آمریکا و چین و همچنین کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ در دسامبر و کاهش ذخایر نفت آمریکا بوده است.

طبق نظرسنجی "اس اند پی گلوبال پلاتسگ، تولید نفت اوپک در دسامبر ۶۳۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۳۲.۴۳ میلیون بشکه در روز رسیده که پایین‌ترین میزان در شش ماه گذشته بوده است.

در این بین، گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته چهار حلقه کاهش یافته و به ۸۷۳ حلقه رسیده که دومین کاهش هفتگی متوالی بوده و از کندی روند رشد تولید آمریکا حکایت دارد.



منبع : ایسنا
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 22823
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *