۰

عربستان: نیازی به نشست اضطراری اوپک نیست

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی روز یکشنبه در کنفرانس نفتی ابوظبی گفت نیازی نمی‌بیند اوپک پیش از آوریل، نشست فوق العاده برگزار کند.
وزیر انرژی عربستان - میز نفت
وزیر انرژی عربستان - میز نفت
به گزارش میز نفت ، فالح همچنین به شبکه آمریکایی "سی ان بی سی" گفت: عربستان سعودی مایل است با همه طرفین ذی نفع برای متعادل کردن بازار نفت همکاری کند و این می‌تواند شامل دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با ترامپ کار خواهد کرد، اظهار کرد: ما با همه تولیدکنندگان ذی نفع که می‌خواهند ثبات را به بازار نفت بازگردانند همکاری خواهیم کرد؛ اوپک پلاس و هر کس دیگری که مایل باشد با ما کار کند.

رییس جمهور آمریکا ماه‌ها از اوپک انتقاد کرده و از این گروه خواسته بود تولیدش را برای پایین نگه داشتن قیمت نفت، افزایش دهد اما اوپک با روسیه و چند تولیدکننده دیگر غیراوپک برای کاهش تولیدشان به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز طی نیمه اول سال ۲۰۱۹ به منظور مهار ریزش قیمت نفت و متعادل کردن عرضه در بازار، توافق کرده است.

وزیر انرژی عربستان سعودی همچنین زمان عرضه اولیه عمومی سهام شرکت نفتی آرامکو را تایید کرد و گفت: این رویداد برای سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 22837
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *