عربستان: نیازی به نشست اضطراری اوپک نیست

23 دی 1397 ساعت 12:44

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی روز یکشنبه در کنفرانس نفتی ابوظبی گفت نیازی نمی‌بیند اوپک پیش از آوریل، نشست فوق العاده برگزار کند.


به گزارش میز نفت ، فالح همچنین به شبکه آمریکایی "سی ان بی سی" گفت: عربستان سعودی مایل است با همه طرفین ذی نفع برای متعادل کردن بازار نفت همکاری کند و این می‌تواند شامل دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نیز باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با ترامپ کار خواهد کرد، اظهار کرد: ما با همه تولیدکنندگان ذی نفع که می‌خواهند ثبات را به بازار نفت بازگردانند همکاری خواهیم کرد؛ اوپک پلاس و هر کس دیگری که مایل باشد با ما کار کند.

رییس جمهور آمریکا ماه‌ها از اوپک انتقاد کرده و از این گروه خواسته بود تولیدش را برای پایین نگه داشتن قیمت نفت، افزایش دهد اما اوپک با روسیه و چند تولیدکننده دیگر غیراوپک برای کاهش تولیدشان به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز طی نیمه اول سال ۲۰۱۹ به منظور مهار ریزش قیمت نفت و متعادل کردن عرضه در بازار، توافق کرده است.

وزیر انرژی عربستان سعودی همچنین زمان عرضه اولیه عمومی سهام شرکت نفتی آرامکو را تایید کرد و گفت: این رویداد برای سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 22837

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22837/عربستان-نیازی-نشست-اضطراری-اوپک-نیست

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir