۰

تاخیر نشست اوپک به دلیل تحریم‌های ایران

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک به ریاست عربستان سعودی و روسیه، به منظور ارزیابی روند پیشرفت تعادل مجدد بازار نفت، زمان نشست خود در باکوی آذربایجان را روزهای ۱۷ و ۱۸ مارس پیشنهاد کرد.
اوپک - میز نفت
اوپک - میز نفت
به گزارش میز نفت ، مقامات آگاه به پلاتس گفتند اوپک سپس نشست رسمی وزیران را روز ۱۷ آوریل در وین برگزار خواهد کرد و روز پس از آن با روسیه و سایر شرکای غیراوپک خود دیدار خواهد کرد.

اوپک و متحدانش در دسامبر توافق کردند تولیدشان را در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا از اشباع عرضه و افت بیشتر قیمتها جلوگیری شود.

این گروه معمولا یک نشست رسمی در اواخر مه یا ژوئن برگزار می‌کند با این حال این گروه ماه گذشته تصمیم گرفت نشست بعدی خود را تا آوریل به تاخیر بیاندازد تا واکنش بازار به کاهش تولید را به شکل دقیق‌تری ارزیابی کند.

معافیت از تحریم‌هایی که آمریکا به هشت کشور برای ادامه خرید نفت ایران اعطا کرده است، در ماه مه منقضی می شود و دولت ترامپ هنوز درباره این که آیا معافیت‌های مذکور تمدید خواهد شد، حرفی به میان نیاورده و به انگیزه اوپک برای به تعویق انداختن زمان نشست رسمی خود افزوده است.

این کمیته نظارتی متشکل از وزیران نفت عربستان سعودی، کویت، ونزوئلا و الجزایر از اوپک و روسیه و عمان از میان کشورهای تولیدکننده غیرعضو اوپک است. جمهوری آذربایجان نیز به عنوان میزبان، در این نشست حضور خواهد داشت.

طبق نظرسنج پلاتس، اوپک در دسامبر ۳۲.۴۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است و اعضای این گروه طبق توافق جدید، باید تولیدشان را ۹۵۰ هزار بشکه در روز دیگر کاهش دهند. ایران، لیبی و ونزوئلا از شرکت در این توافق معاف شده اند.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 22855
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *