۰

کاهش مشعل‌سوزی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: میزان مشعل سوزی در یک برنامه منظم بیش از 85 درصد در این پالایشگاه‌ها کاهش یافته و از استانداردهای طراح نیز کمتر است و هم اکنون برنامه مجتمع حرکت به سمت صفرکردن همین مقدار اندک است.
مشعل‌ - میز نفت
مشعل‌ - میز نفت
به گزارش میز نفت ، هادی هاشم زاده فرهنگ مدیرعامل این مجتمع گفت: این مجتمع محصولات با ارزشی دارد که بخش زیادی از درآمدهای دولت را شامل می شود.

هادی هاشم زاده فرهنگ ادامه داد: 76.3 درصد از این درآمد از محل تولید گاز به دست آمده است و سهم میعانات گازی در درآمد حاصله در سال گذشته حدود 10 درصد بوده است.

به گفته فرهنگ بیش از 5.7 درصد این درآمد نیز از محل فروش و صادرات ال پی جی و گاز مایع حاصل شده است؛ همچنین سهم گوگرد در این برآورد حدود 6.2 درصد عنوان شده است و اتان نیز به عنوان اصلی ترین خوراک پتروشیمی های منطقه سهمی 1.6 درصدی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: نکته جالب در درآمدهای مجتمع گاز توجه ویژه به صدور خدمات فنی و مهندسی با اتکا به سرمایه انسانی توانمند آن است که سهمی 0.2 درصدی داشته است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اضافه کرد: در کنار موارد اقتصادی مجتمع گاز اهمیت فراوانی برای ذی نفعان و مشتریان خود قائل است و در همین راستا برای رضایتمندی جامعه هدف خود برنامه ریزی مناسبی انجام داده است.

به گفته فرهنگ نتایج تحقیقات نشان دهنده رضایتمندی 90 درصد در همه شاخص‌هاست که رشد مناسبی نسبت به گذشته از خود نشان می دهد.

به گفته وی در همین راستا در سالیان گذشته کاهش مشعل سوزی در 5 پالایشگاه اول روند مناسبی داشته است.

بر پایه این گزارش میزان مشعل سوزی در یک برنامه منظم بیش از 85 درصد در این پالایشگاه ها کاهش یافته و از استانداردهای طراح نیز کمتر است و هم اکنون برنامه مجتمع حرکت به سمت صفرکردن همین مقدار اندک است.



منبع : فارس
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 22958
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *