آماری از روند تولید و صادرات در سال 96

درآمد 50 میلیارد دلاری

9 بهمن 1397 ساعت 10:20

میزان صادرات نفت خام در سال ۹۶ حدود ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه در روز با درآمدی بالغ بر ۱۴۱ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان و میزان صادرات میعانات گازی حدود ۴۳۰ هزار بشکه در روز با درآمدی بالغ بر ۳۰ هزار و ۶ میلیارد تومان بوده است.


به گزارش میز نفت ، امروز عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور، توضیحاتی درباره گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۶ کل کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه داد و خلاصه این گزارش رسانه ای شد. بخشی از این گزارش به تفریغ مهمترین احکام تبصره های ماده واحده قانون بودجه از جمله بخش نفت اختصاص دارد.

براساس این گزارش، در سال ۱۳۹۶ مقدار نفت خام تولیدی با احتساب موجودی اول دوره معادل یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون بشکه و مقدار میعانات گازی تولیدی با احتساب موجودی اول دوره معادل ۲۵۸ میلیون بشکه بوده است.

از نفت خام تولیدی و موجودی ابتدای دوره، مقدار ۷۷۲ میلیون بشکه صادر و ۶۱۹ میلیون بشکه تحویل پالایشگاه ها شده است. همچنین از میعانات گازی تولیدی و موجودی ابتدای دوره، مقدار ۱۵۷ میلیون بشکه صادر و ۹۴ میلیون بشکه تحویل پالایشگاه ها و پتروشیمی ها گردیده و یا در بورس انرژی عرضه شده است.

براساس گزارش دیوان محاسبات کل کشور، مازاد وجوه حاصل از صادرات گاز طبیعی نسبت به واردات، بالغ بر یک میلیارد و ۶۲۸ میلیون دلار می باشد.

*میزان تولید و صادرات نفت و میعانات گازی در سال ۹۶

در جدول زیر، میزان تولید، صادرات و فروش داخلی نفت خام و میعانات گازی مطابق بودجه اصلاحی شرکت ملی نفت ایران را نشان می دهد:

به گزارش فارس و براساس آمارهای موجود در جدول فوق، میزان صادرات نفت خام در سال ۹۶ حدود ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه در روز و میزان صادرات میعانات گازی در این سال حدود ۴۳۰ هزار بشکه در روز بوده است. همچنین میزان فروش داخلی نفت خام در سال ۹۶، حدود ۱ میلیون و ۶۹۵ هزار بشکه در روز و میزان فروش داخلی میعانات گازی در این سال حدود ۲۵۷ هزار بشکه در روز بوده است. همچنین میزان تولید نفت خام در سال ۱۳۹۶ با احتساب موجودی اول دوره حدود ۳ میلیون و ۹۷۵ هزار بشکه در روز و میزان تولید میعانات گازی در این سال با احتساب موجودی اول دوره حدود ۷۰۹ هزار بشکه در روز بوده است.

*میزان درآمدهای حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی در سال ۹۶

براساس گزارش دیوان محاسبات کل کشور، ارزش ریالی صادرات و فروش داخلی نفت خام و میعانات گازی مطابق بودجه اصلاحی شرکت ملی نفت ایران به شرح جدول زیر است:
به گزارش فارس و براساس آمارهای موجود در جدول فوق، مجموع درآمد حاصل از صادرات نفت خام در سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۴۱ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان (معادل ۴۱ میلیارد و ۵۷۲ میلیون دلار) و مجموع درآمد حاصل از صادرات میعانات گازی در سال گذشته بالغ بر ۳۰ هزار و ۶ میلیارد تومان (معادل ۸ میلیارد و ۸۰۴ میلیون دلار) بوده است.


منبع : فارس


کد مطلب: 22959

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22959/درآمد-50-میلیارد-دلاری

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir