آمریکا شرکت نفت دولتی ونزوئلا را تحریم کرد

9 بهمن 1397 ساعت 10:32

دولت ترامپ با هدف فشار بر رئیس جمهور نیکلاس مادورو برای کناره‌گیری شرکت نفت دولتی ونزوئلا را تحریم کرد.


به گزارش میز نفت ، دولت ترامپ در روز دوشنبه شرکت نفت دولتی ونزوئلا را تحریم کرد. هدف امریکا محدود کردن صادرات این کشور عضو اوپک به آمریکا و فشار بر رئیس جمهور نیکلاس مادورو برای کناره‌گیری است . 

دقایقی قبل از اعلام تحریم ها، رهبر مخالفان ونزوئلا که هفته گذشته با حمایت آمریکا خود را رئیس جمهور موقت نامیده بود، گفت:« مجلس هیئت مدیره جدیدی را به شرکت نفت و شرکت آمریکایی وابسته به آن ، سیتگو، معرفی می کند» . 

گوایدو با حمایت آمریکا و اکثر کشورهای غربی می گوید:« مادورو باید کنار بکشد و اجازه یک انتخابات عادلانه را بدهد» . 
مادورو طی یک پخش زنده تلویزیونی آمریکا را به تلاش برای دزدیدن سیتگو پترولیوم ، بازوی پالایشگاهی آمریکا متهم کرد. این شرکت بزرگترین سرمایه خارجی ونزوئلای عضو اوپک است که زنجیره ای از پمپ بنزین های آمریکا را هم اداره می‌کند. او گفت:« در پاسخ، ما  اقدامات قانونی در پیش می‌گیریم» . 

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت:« اگر مردم ونزوئلا می‌خواهند همچنان به ما نفت بفروشند، باید پول نفت وارد حساب های موقوفه شود در غیر اینصورت نفتی از ونزوئلا نمیخریم» . 

او ادامه داد:« پول نفت دریایی قبلا پرداخت شده است پس می تواند وارد آمریکا شود». جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت:«با این اقدام، مادورو 11 میلیارد دلار درآمدهای صادرات خود را طی سال آینده از دست می‌دهد و نمی‌تواند به دارایی‌های  شرکت نفت دولتی خود به ارزش 7 میلیارد دلار دسترسی داشته باشد» . 

استثناهای قابل ملاحظه ای هم وجود دارد مثل قوانینی که به سیتگو اجازه می‌دهد از نفت خام ونزوئلا در پالایشگاه های آمریکا استفاده کند. تحریم ها احتمالاً باعث تغییر جریان نفت ونزوئلا به مناطق دیگر می شوند . 

پالایشگاه های آمریکا که از نفت سنگین ونزوئلا استفاده می‌کردند حالا باید به دنبال جایگزین هایی برای آن باشند. علی‌رغم کاهش شدید صادرات نفت به خاطر سوء مدیریت در صنعت نفت و بحران اقتصادی، ونزوئلا همچنان چهارمین فروشنده بزرگ نفت به آمریکاست و روزانه 500 هزار بشکه نفت به این کشور عرضه می‌کند . 

سیتگو،والرو انرژی و چورون، سه خریدار بزرگ نفت خام ونزوئلا در آمریکا هستند . 
یک منبع شرکت نفت دولتی ونزوئلا با اشاره به تصمیم بخش تجارت و عرضه این شرکت گفت اجازه نمی دهند هیچ تانکری قبل از پیش پرداخت، بنادر ونزوئلا را به مقصد والرو یا چورون ترک کند . 

برخی استثناهای دیگر در تحریم ها، بستن قراردادهای مشترک چورون را با ونزوئلا تسهیل می‌کند و به نهادهای آمریکایی مستقر در ونزوئلا اجازه می‌دهد بنزین شرکت نفت دولتی ونزوئلا را بخرند . 



منبع : تسنیم


کد مطلب: 22962

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22962/آمریکا-شرکت-نفت-دولتی-ونزوئلا-تحریم

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir