رشد مصرف بنزین در آمریکا متوقف شده است

10 بهمن 1397 ساعت 11:03

میانگین مصرف بنزین در آمریکا بین ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۸ ، ۹.۳۴ میلیون بشکه در روز بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا ثابت بوده است.


به گزارش میز نفت ، مصرف بنزین در آمریکا در 10 ماه اول 2018 تقریبا ثابت بود چون افزایش قیمت سوخت  ، تاثیرات اقتصاد قوی و اشتغال زایی بالا در آمریکا را خنثی کرده بود . 

مصرف ثابت بنزین در آمریکا به همراه افزایش تولید شیل و کندشدن اقتصاد جهان باعث عرضه اضافی نفت به بازار و کاهش قیمت آن در سال گذشته شد . 

میانگین مصرف بنزین در آمریکا بین ژانویه تا اکتبر 2018 ، 9.34 میلیون بشکه در روز بود که نسبت به 9.33 میلیون بشکه همان زمان در 2017 حدود یک درصد افزایش داشته است.

طبق تخمین های اداره اطلاعات انرژی آمریکا ، پیش‌بینی می‌شود مصرف کل سالانه بنزین در آمریکا 40 هزار بشکه در روز کاهش داشته باشد . 
مصرف بنزین از 2017 تا حالا تغییری نکرده یا تغییر کمی نشان داده است‌. این تثبیت میزان مصرف پس از 4 سال افزایش قوی بین سال‌های 2013 و 2016 اتفاق افتاده است . 

حتی با وجود افزایش نرخ سالانه رشد اقتصادی آمریکا به بیش از 3 درصد و و ایجاد حدود پنج میلیون شغل غیرکشاورزی از پایان 2016، مصرف سوخت کشور ثابت مانده است . 

ولی راکد شدن مصرف بنزین همزمان بوده با کاهش سریع در رشد تردد در جاده‌های آمریکا در 2 سال گذشته . 
میزان رفت و آمد جاده ای بین سالهای 2014 و 2016 افزایش یافت. مسافت طی شده توسط خودرو ها با نرخ سالانه 2 تا 3 درصد یا حتی بیشتر رشد می کرد ولی به شدت در 2017 و 2018 کند شد و به یک درصد یا کمتر از آن رسید . 

میزان تردد در سه‌ماهه سپتامبر تا نوامبر 2018 فقط 0.3 درصد بالاتر از زمان مشابه سال قبل بود . 
در سه ماهه پایانی سال، رشد تردد از نزدیک با شرایط اقتصادی و نیز قیمت سوخت رابطه داشت.در حالی که اقتصاد همچنان یک عامل مثبت است، قیمت بالای نفت بر مصرف بنزین تاثیر منفی میگذارد . 

کاهش قیمت بین سالهای 2014 تا 2016 محرکی بود برای مصرف ولی افزایش قیمت نفت پس از آن این تاثیر مثبت را از بین برد . 
عدم رشد مصرف بنزین در آمریکا یک دلیل است که چرا بالا رفتن قیمت نفت باعث عرضه اضافی نفت در 2018 شد و قیمت نفت برای متعادل کردن تولید و مصرف کاهش یافت . 

تاثیر افزایش قیمت بر  رانندگان آمریکا نشان می‌دهد که چرا آنها اینقدر برای سیاستمداران آمریکا حساس هستند و چرا ترامپ به شدت اوپک را برای کاهش قیمت در سال گذشته تحت فشار قرار داده بود . 

در آخر هم رکود مصرف بنزین در آمریکا توضیح می دهد که چرا بازار نفت بیش از پیش متکی به بازارهای نوظهور و حمل و نقل باری برای کاهش سرعت رشد شیل آمریکا و سایر منابع است .



منبع : تسنیم


کد مطلب: 22970

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22970/رشد-مصرف-بنزین-آمریکا-متوقف-شده

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir