۰

رکورد جدید در تولید جهانی نفت از آبهای عمیق

تولید نفت جهانی از آب‌های عمیق ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد و به بالاترین رکورد ۳.۳ میلیون بشکه در ۲۰۱۹ می‌رسد.
تولید نفت از آبهای عمیق - میز نفت
تولید نفت از آبهای عمیق - میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی اعلام کرد تولید نفت جهانی از آب‌های عمیق 700 هزار بشکه در روز  افزایش می یابد و به بالاترین رکورد 3.3 میلیون بشکه در 2019 می‌رسد، دلیل آن هم میادین جدیدی است که در برزیل و خلیج مکزیک آمریکا راه‌اندازی می‌شوند . 

علاوه بر برزیل و آمریکا، آنگولا، نروژ و نیجریه هم از جمله سایر تولیدکنندگان بزرگ آب‌های عمیق خواهند بود . 
مرکز مشاوره انرژی وود مکنزی یک «سال استراتژیک» را برای خلیج مکزیک در 2019 پیش‌بینی می‌کند. پروژه انرژی آپوماتوس شل، اولین تولید را از یک منبع ژوراسیک در خلیج مکزیک انجام خواهد داد. حفاری در این منطقه اولین افزایش در حفاری‌ها طی چهار سال خواهد بود . 

وودمکنزی در ماه نوامبر اعلام کرد اپراتورها هزینه‌های تولید بشکه های جدید آبهای عمیق را 50 درصد از 2013 پایین آورده اند . 

طبق اطلاعات و آمار به دست آمده، مقرون به صرفه ترین منطقه برای اکتشاف آب های عمیق، قاره آمریکاست و مخصوصاً برزیل، گویان و خلیج مکزیک. در این مناطق  بیش از 50 میلیارد بشکه معادل های نفتی وجود دارد که با قیمت 60 دلار در هر بشکه نفت، مقرون به صرفه خواهد بود . 

صنعت افزایش سرمایه گذاری در آب های عمیق را آغاز کرده و مشوق آن در این کار، کاهش هزینه‌ها بوده و اینکه متوجه شده منابع دریایی برای تامین افزایش تقاضا اهمیت دارند . 

وود مکنزی پیش بینی می کند هزینه سرمایه ای سالانه جهانی در آب‌های عمیق به حدود 60 میلیارد دلار تا 2022 افزایش یابد. این هزینه در حال حاضر 50 میلیارد دلار و متعلق به پروژه‌های بزرگی در  گویان، برزیل و موزامبیک است . 


منبع : تسنیم
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 22987
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *