۰

زنگنه اعتقادی به فرآورش نفت ندارد

یک کارشناس صنعت نفت با اشاره به نامه 72 نماینده مجلس به شران قوان درباره عدم کارآیی زنگنه در شرایط تحریم گفت: متاسفانه انسجام فکری در وزارت نفت وجود ندارد و آنچه در صنعت نفت رخ می دهد به خاطر خود رایی وزیر است.
زنگنه - میز نفت
زنگنه - میز نفت
به گزارش میز نفت ، علیرضا دانشی با اشاره به نامه 72 نفر از نمایندگان مجلس به سران قوا با اشاره به عدم کارایی وزیر نفت در شرایط تحریم ، گفت: قبل از آنکه نمایندگان مجلس این موضوع را به صورت مکتوب به سران قوا بنویسند بارها در مصاحبه‌هایی مختلف به این موضوع اشاره کرده بودند و حتی این موضوع بازمی‌گردد به زمانی که هنوز تحریم‌ها اجرایی نشده بود. 

این کارشناس مناطق نفت‌خیر جنوب با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکل وزارت نفت در دوران آقای زنگنه نبود پیوستگی و انسجام فکری است، گفت: تا وقتی که خود رایی در وزارت نفت وجود داشته باشد و استفاده از کارشناسان به طور صحیح انجام نگیرد شرایط تغییر نخواهد کرد. 

دانشی با تاکید بر اینکه راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند انسجام و پیوستگی فکری را در وزارت نفت ایجاد کرد، گفت: اما به هر حال این راهکارها در دوران قبل از تحریم راحت‌تر بود ولی باز این کار شدنی است هرچند که شرایط سخت شده است. 

وی ادامه داد: در وهله اول باید بپذیریم که اگر جامعه بین‌الملل شرایط اولیه حقوق انسانی را برای ما در نظر نمی‌گیرد و نمی‌خواهند ما آزادانه زندگی کنیم ما نیز نباید به خواسته‌های انها تن دهیم زیرا لزومی ندارد وقتی تحت فشار باشیم بخواهیم از طرق دوستانه و یا همان روش‌های همیشگی فعالیت خود را ادامه دهیم. 

این کارشناس صنعت نفت تاکید کرد: اگر شرایط فکری آقای وزیر نفت صحیح و براساس تحریم‌ها چیده شده بود امروز نباید صرفا سراغ نفت خام می‌رفتیم و باید فراورده‌هایی را صادر می‌کردیم که ارزش افزوده بیشتری نسبت به نفت خام داشت. 

دانشی با تاکید بر اینکه برای نگهداشت تولید نیز انسجام فکری وجود ندارد، گفت: آقای زنگنه خودش تصمیم می‌گیرد و باید بقیه اجرا کنند و این روش در مدیریت صنعت نفت منسوخ شده است زیرا در هیچ جایی خودرایی و استبداد وجود ندارد. 

این کارشناس مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر اینکه آقای زنگنه به هیچ عنوان اعتقاد به تولید فرآورده وفراورش ندارند،‌گفت: آن چه که می‌بینیم امروز مورد افتتاح قرار می‌گیرد مربوط به دولت گذشته است. پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دولت نهم و دهم پایه‌ریزی شد و در همان موقع استارت کارش خورد و اگر به آقای زنگنه واگذار می‌شد اصلا ایشان هیچ نظری نسبت به ایجاد ارزش افزوده از نفت خام ندارند که اگر اینگونه بود ما باید می‌دیدیم پالایشگاه‌هایی را که در دولت یازدهم استارت کارشان خورده بود. 

وی با تاکید بر اینکه معضلات و مشکلات در صنعت نفت با این روش مدیریت روز به روز افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: باید مسئولین قوا فکری اساسی به حال مجموعه صنعت نفت کنند زیرا در مدت باقی‌مانده از دولت که مدت کمی هم نیست با این شرایط نمی‌توان راه به جایی برد. 



منبع : فارس
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 22989
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *