گرداندن نامه در مجلس برای حمایت از زنگنه

نماینده ملت یا کارمند وزیر؟!

16 بهمن 1397 ساعت 11:47

۲ نفر از نماینده‌های مجلس در جلسات این هفته پارلمان نامه‌ای در حمایت از بیژن زنگنه وزیر نفت تهیه و تدوین کرده‌اند؛ نامه‌ای که به نظر می‌آید برای بی‌اثر کردن نامه انتقادی ۷۲ نماینده نوشته شده است.


به گزارش میز نفت، ۲ نفر از نماینده‌های مجلس شورای اسلامی در جلسات این هفته پارلمان نامه‌ای در حمایت از بیژن زنگنه وزیر نفت تهیه و تدوین کرده‌اند؛ این نامه در حال گرداندن در صحن مجلس برای امضای نمایندگان است.

پیگیری‌های خبرنگار فارس حکایت از این دارد که یکی از گردانندگان نامه حمایت از وزیر نفت که عضو کمیسیون انرژی مجلس است، تا مدتی قبل کارمند یکی از وزارتخانه‌ها بوده و سپس با هماهنگی وزیر نفت پرونده‌ کاری‌اش را به این وزارتخانه آورده است.

تهیه کننده دیگر این نامه نیز درحال انتقال پرونده خود از یکی از پتروشیمی‌ها به وزارتخانه‌ای است که درحال حاضر زنگنه سکان هدایت آن را بر عهده دارد.

نامه حمایتی از وزیر نفت درحالی تهیه و تدوین شده که هنوز زنگنه به نامه انتقادی ۷۲ نماینده پاسخ نداده، از همین رو این زمزمه در صحن مجلس شنیده می‌شود که نامه حمایت از وزیر نفت برای بی اثر کردن نامه انتقادی مذکور نوشته شده است.

در نامه‌ ۷۲ نماینده سوالاتی خطاب به وزیر نفت مطرح و خواستار رسیدگی سران قوا به عدم پیگیری قراردادهای نفتی و گازی از سوی زنگنه شده‌اند؛ سوالاتی که تاکنون پاسخ مشخصی از جانب وزیر کابیته روحانی دریافت نکرده است.

نمایندگان در آن نامه که خطاب به سران قوا و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته شده، تاکید کردند «بیژن زنگنه نه‎ تنها اهتمام عملی برای مقابله با تحریم‎ها ازخود بروز نداده است بلکه تقریبا همه روزنه‎های موجود جهت بی‎اثر کردن تحریم‎ها را خواسته یا ناخواسته مسدود کرده است.»

البته گفتنی است استخدام نمایندگان در وزارت نفت موضوعی است که پیش‌تر هدایت الله خادمی زمانی که قرار بود زنگنه برای دومین دولت روحانی وارد کابینه شود نسبت به آن هشدار داده بود «شاید منظور از ژنرال‌ها همان تعداد زیادی نماینده بازمانده در انتخابات مجلس باشد که هیچ تخصصی هم متناسب با وزارت نفت ندارند، البته تعدادی دیگر هم منتظر استخدام در سه سال آینده هستند و هم اکنون در تهیه مقدمات به سر می‌برند.»

خادمی در همان جلسه خطاب به زنگنه گفته بود «آقای مهندس لطفا من بعد نمایندگان مجلس را استخدام نکنید تا نمایندگان مجلس به رسالت ذاتی و نظارتی خود ادامه دهند و به فکر مردم محروم باشند. رییس جمهور و رییس مجلس و رییس قوه قضاییه لطفا جلوی این مفسده و رانت دو طرفه را بگیرید. اگر امید به استخدام‌ها نبود آن وقت وزیران پیشنهادی بهتر صداقت موافقان و مخالفان واقعی خود و تعداد آرای واقعی خود را مشاهده می‌کردند.»

منبع: فارس


کد مطلب: 23017

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/23017/نماینده-ملت-یا-کارمند-وزیر

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir