۰

سرگردانی نفتکش‌های حامل نفت ونزوئلا

ناوگانی حاوی حدود ۷ میلیون بشکه نفت ونزوئلا در خلیج مکزیک سرگردان است.یکی از دلایل سرگردانی این نفتکش ها مبهم بودن روند پرداخت است.
نفتکش - میز نفت
نفتکش - میز نفت
به گزارش میز نفت ، ناوگانی حاوی حدود 7 میلیون بشکه نفت ونزوئلا در خلیج مکزیک سرگردان است. برخی از آنها حاوی محموله هایی هستند که قبل از تحریم های آمریکا خریداری شده بودند و خریداران نمی دانند پول نفت را به چه کسی بدهند .  

اقدام دولت ترامپ برای اعمال تحریم ها در هفته گذشته به معنای قطع حمایت از نیکلاس مادورو با هدف قرار دادن صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا بود. صادرات به آمریکا بیشتر درآمد خارجی این کشور است . 
هدف این تحریم‌ها متوقف کردن روند واریز پول به حساب های شرکت نفت دولتی ونزوئلا است که توسط مادورو کنترل می‌شوند . یکی از دلایل سرگردانی این نفتکش ها هم مبهم بودن روند پرداخت است. آمریکا روزانه 500 هزار بشکه نفت ونزوئلا را میخرد . 

مشتریان آمریکایی شرکت نفت دولتی ونزوئلا با توجه به تحریم ها باید پرداخت هایشان را به حساب های تضمینی وارد کنند که هنوز تشکیل نشده است. این پول‌ها توسط خوان گوایدو، رئیس کنگره ونزوئلا کنترل می‌شوند. آمریکا، اتحادیه اروپا و اکثر آمریکای لاتین او را به عنوان رهبر ونزوئلا می شناسند . 

طبق گفته تاجران، برخی از این محموله‌ها به عنوان ذخیره شناور توسط خریدارانی استفاده می‌شوند که از فروش بازار آزاد شرکت نفت دولتی ونزوئلا قبل از تحریم ها بهره برده بودند. بقیه نفتکش ها متعلق به شرکت های تجاری هستند که درگیر مشکلات پرداخت ناشی از تحریم‌ها هستند . 

این نفتکشها متعلق به خریداران آمریکایی همیشگی نفت ونزوئلا مثل چورون، واحد پالایشگاهی سیتکو پترولیوم و والرو انرژی و اتاق‌های بازرگانی برای فروش به پالایشگاه ها هستند.

یک واسطه معاملاتی در این بین گفت:« همه سعی دارند بفهمند چگونه قرار است پول بار این نفتکش ها را پرداخت کنند» . چورون، والرو و سیتکو نظری در این مورد نداده اند . 

بعلاوه، چند نفتکش که هفته‌ها منتظر بارگیری نفت برای مشتریان آمریکایی بودند، بدون بارگیری بندر جوز ونزوئلا را در پایان هفته ترک کردند . 

قبلا یک ناوگان نفتی در آبهای خلیج مکزیک در اطراف بنادر ونزوئلا تشکیل شده بود که منتظر مجوز بارگیری بودند .شرکت نفت دولتی ونزوئلا اعلام کرده تنها به مشتریان  خاصی که پیش پرداخت انجام میدهند نفت می فروشد . 
خارج از آب های آمریکا هم نفتکش‌های حامل نفت ونزوئلا وجود دارند که در کاراییب و اروپا سرگردان هستند . 


منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 23018
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *