نفت آمریکا صعود کرد

16 بهمن 1397 ساعت 12:05

قیمت نفت آمریکا روز سه شنبه تحت تاثیر انتظارات برای کمبود عرضه در بازار جهانی به دلیل کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، افزایش پیدا کرد.


به گزارش میز نفت ، بهای معاملات وست تگزاساینترمدیت آمریکا با ۲۱ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، به ۵۴.۷۷ دلار در هر بشکه رسید.

شاخص قیمت نفت آمریکا روز دوشنبه پس از این که ابتدا تا مرز ۵۵.۷۵ دلار صعود کرد، با ۱.۳ درصد کاهش بسته شد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۱ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۶۲.۷۲ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته با ۰.۴ درصد افزایش بسته شده بود.

به گفته تحلیلگران، تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا توجه بازار را به کمبود عرضه جهانی جلب کرده است.

ویوک دهار، تحلیلگر کالا و انرژی در بانک کامن ولث استرالیا اظهار کرد: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا ممکن است میزان عرضه جهانی نفت را ۰.۵ تا یک درصد کاهش دهد.

کارشناسان روز جمعه پس از بررسی جزئیاتی که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شده بود، اظهار کردند تحریم‌ها مبادلات نفتی میان ونزوئلا و سایر کشورها را به شدت محدود خواهد کرد.

بر اساس آمار رفینیتیو آیکان، ناوگانی از نفتکش‌های حامل حدود ۷ میلیون بشکه نفت ونزوئلا که محموله برخی از آنها پیش از اعلام تحریم‌های واشنگتن خریداری شده بود و برخی دیگر منتظر دریافت پول از خریداران هستند در خلیج مکزیکو صف کشیده‌اند.

در این بین طبق نظرسنجی رویترز، میزان عرضه اوپک در ژانویه بیشترین میزان کاهش را در دو سال گذشته داشته است.

این در حالی است که طبق آمار وزارت انرژی روسیه، این کشور در کاهش تولید همچنان عقب تر از برنامه قرار دارد و تولیدش در ماه میلادی گذشته به ۱۱.۳۸ میلیون بشکه در روز رسید که فقط ۳۵ هزار بشکه در روز نسبت به سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۸ که مبنای توافق کاهش تولید اوپک و غیر اوپک است، کاهش داشت.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 23021

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/23021/نفت-آمریکا-صعود

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir