بروز کمبود عرضه نفت به دلیل تحریم نفتی ونزوئلا

17 بهمن 1397 ساعت 12:45

رئیس شرکت دولتی نفت کویت گفت که عرضه جهانی نفت در سال جاری به خاطر کاهش قابل توجه صادرات ونزوئلا ضربه خواهد خورد .


به گزارش میز نفت ، هاشم هاشم رئیس شرکت دولتی نفت کویت گفت که عرضه جهانی نفت در سال جاری به خاطر کاهش قابل توجه صادرات ونزوئلا ضربه خواهد خورد . 

دولت ترامپ شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) را تحریم کرده است و هدف آن مهار شدید صادرات نفت خام این عضو اوپک به آمریکا و فشار بر نیکلاس مادورو برای کناره‌گیری از قدرت است . 

هاشم گفت یکی از خطرات شناخته شده برای کمبود عرضه در 2019، کاهش مداوم و بیش از حد انتظار تولید نفت خام ونزوئلا است . 

وی همچنین اظهار داشت:« تهدید جنگ تجاری آمریکا و چین و پیام های مختلف از جانب آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره باعث بی ثباتی در بازارهای سهام دنیا می‌شود و بی ثباتی قیمت نفت را هم افزایش می دهد» . 

اوپک، روسیه و سایر تولید کنندگان غیر عضو اوپک در ماه دسامبر توافق کردند تولید نفت را 1.2 میلیون بشکه در روز از اول ژانویه کاهش دهند . 

سهم اوپک از این کاهش تولید 800 هزار بشکه در روز است که 11 عضو اوپک به غیر از ایران، لیبی و ونزوئلا متعهد به انجام آن هستند . 

هاشم گفت اقدامات اوپک و متحدانش باید به تعادل دوباره بازارهای نفت در سال جاری کمک کند. وی در مورد کمبود سرمایه گذاری در صنعت نفت هشدار داد و گفت می‌تواند باعث کاهش عرضه تا 2025 شود . 

وی ادامه داد اوپک و کشورهای تولید کننده غیر اوپک از 2017 تا حالا با موفقیت در بازار تعادل ایجاد کرده‌اند و بی ثباتی قیمت را کاهش داده اند. قیمت نفت برای ترغیب سرمایه گذاری و رشد اهمیت زیادی دارد . 


منبع : تسنیم


کد مطلب: 23025

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/23025/بروز-کمبود-عرضه-نفت-دلیل-تحریم-نفتی-ونزوئلا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir