۰

بدهی‌ 2 میلیارد دلاری عراق به ایران

بدهی‌های انباشته عراق بابت خرید گاز و برق از ایران به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده و مذاکرات شب گذشته در بغداد، امروز قرار است در تهران پی‌گیری شود.
دلار - میز نفت
دلار - میز نفت
به گزارش میز نفت ، مکانیزم پرداخت مالی بین ایران و عراق در جلسه شب گذشته بین رئیس‌کل بانک مرکزی ایران و رئیس‌کل بانک مرکزی عراق در بغداد تعیین شد و جزییات آن به امضای دو طرف رسید.

در این زمینه رئیس کل بانک مرکزی ایران اظهار امیدواری کرد که با پیگیری هرچه سریع‌تر مناسبات اقتصادی، یک کانال مالی بین دو کشور ایجاد شود.

بدهی‌های انباشته عراق بابت خرید گاز و برق از ایران به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده و مذاکرات شب گذشته در بغداد، امروز قرار است در تهران پی‌گیری شود. عصر امروز وزیر برق عراق به ساختمان وزارت نیرو در تهران می رود تا با وزیر نیروی ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

همچنین بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در خصوص بدهی عراق به ایران بابت خرید گاز و برق از کشورمان گفت: "ماهی 200 میلیون دلار گاز از ایران به این کشور صادر می‌شود که به عنوان اینکه شما تحریم هستید پول آن را نمی‌دهد و در حال حاضر دو میلیارد دلار بابت گاز و برق فروخته شده به عراق از این کشور طلب داریم."


منبع : تسنیم
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 23026
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *