۰

افزایش قیمت نفت،‌همراستا با سخنرانی ترامپ

قیمت نفت روز چهارشنبه برای نخستین بار در سه روز اخیر افزایش یافت اما نگرانی‌ها نسبت به چشم انداز اقتصادی جهانی رشد قیمت‌ها را محدود کرد.
ترامپ - میز نفت
ترامپ - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هشت سنت افزایش نسبت به روز سه شنبه، به ۵۳.۷۴ دلار در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز سه شنبه با ۱.۷ درصد کاهش بسته شد.

بهای معاملات آتی نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، با هفت سنت افزایش، به ۶۲.۰۵ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته با ۰.۸ درصد کاهش بسته شده بود.

نگرانی‌ها نسبت به چشم‌انداز رشد اقتصادی جهانی در روزهای اخیر روی بازارها سایه افکنده و نشانه‌های کمبود عرضه جهانی را تا حدودی جبران کرده است.

با التهاب بازار، معامله گران به سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنگره چشم دوخته‌اند. آلفونسواسپارسا، تحلیلگر بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: هر گونه اشاره ترامپ به شکست توافق میان آمریکا و چین یا لحن ضد تجاری ترامپ برای قیمت انرژی منفی خواهد بود زیرا اگر روند رشد جهانی نزولی شود، تقاضا برای انرژی کمتر خواهد شد.

تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا به کمبود عرضه جهانی دامن زده و به رشد قیمت‌ها کمک کرده است. ناوگانی از نفتکش‌های حامل حدود هفت میلیون بشکه نفت ونزوئلا که محموله برخی از آنها پیش از اعلام تحریم‌های واشنگتن خریداری شده بود و برخی دیگر منتظر دریافت پول از خریداران هستند در خلیج مکزیکو صف کشیده‌اند.

از سوی دیگر اوپک و متحدانش شامل روسیه از ماه میلادی گذشته توافق خود برای محدود کردن عرضه نفت به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز را اجرایی کردند.

با این حال، طبق آمار مؤسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا با وجود افزایش فعالیت پالایشگاه‌های این کشور، هفته گذشته افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، این مؤسسه اعلام کرد ذخایر نفت به میزان ۲.۵ میلیون بشکه در هفته منتهی به اول فوریه افزایش پیدا کرده و به ۴۴۸.۲ میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند آمار افزایش ۲.۲ میلیون بشکه‌ای ذخایر را نشان دهد. ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل نفت است نیز ۸۸۹ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است.

آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر روز جاری منتشر خواهد شد.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 23030
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *