۰

اکتشاف 1 میلیارد بشکه نفت در آفریقای جنوبی

مدیر اجرایی توتال گفت میدان جدید کشف شده توسط این شرکت نفت و گاز فرانسوی در آب‌های آفریقای جنوبی می‌تواند حاوی یک میلیارد بشکه منابع نفتی باشد.
نفت - میز نفت
نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، پاتریک پویان مدیر اجرایی توتال گفت میدان جدید کشف شده توسط این شرکت نفت و گاز فرانسوی در آب‌های آفریقای جنوبی می‌تواند حاوی یک میلیارد بشکه منابع کلی باشد و احتمالا نسبتاً بزرگ است .

پویان گفت:« میعانات گازی و نفت سبک کشف کرده ایم. چهار طرح دیگر در مجوز وجود دارد که باید حفاری شوند. این اکتشاف می تواند حدود یک میلیارد بشکه از منابع کلی گاز و میعانات گازی باشد» .

چاه برالپادا با 57 متر میعانات گازی در ذخایر کریتاکس برخورد کرد. این چاه تا عمق نهایی 3633 متر حفاری شده و موفقیت آمیز بوده است .

اقتصاد صنعتی آفریقا که بیشتر محصولات نفتی پالایش شده و نفت خام خود را وارد می‌کند از این خبر استقبال کرد .
وزیر منابع معدنی آفریقای جنوبی گفت:« این حتما یک رونق عمده برای اقتصاد است» .

آفریقای جنوبی می خواهد شبکه گاز خود را بسازد و قبلا به احتمال واردات گاز طبیعی مایع از موزامبیک اشاره کرده‌است. در حال حاضر یک خط لوله گاز در این کشور بیشتر گازی را که آفریقای جنوبی برای مرکز صنعتی خود در شمال مصرف می کند، تامین می نماید .

برالپادا یکی از چندین طرح اکتشافی توتال است. گفته می شود این میدان نفتی می تواند 500 میلیون تا بیش از یک میلیارد بشکه معادل های نفتی را در بر بگیرد .
45 درصد سود کار به توتال می‌رسد و این شرکت اپراتور بلوک 11B/12B است که منطقه ای با وسعت 19 هزار کیلومتر مربع را در بر میگیرد .

سایر شرکا عبارتند از قطر پترولیوم، سی ان آر اینترنشنال و مین استریت و یک کنسرسیوم آفریقای جنوبی که هر کدام به ترتیب 25 درصد، 20 درصد و 10 درصد سهام را در اختیار دارند .


منبع : تسنیم
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 23034
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *