۰

واکنش اوپک به تصویب لایحه ضد اوپک در آمریکا

دبیرکل اوپک در واکنش به تصویب لایحه ضد اوپک از سوی کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این گروه در تعیین قیمت‌های نفت دست ندارد.
اوپک - میز نفت
اوپک - میز نفت
به گزارش میز نفت ، کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا پنج شنبه گذشته لایحه‌ای را تصویب کرد که راه را برای شکایت‌های ضد انحصارطلبی علیه اوپک هموار می‌کند اما معلوم نیست که آیا این لایحه در صحن مجلس آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت یا نه. کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا سال گذشته نیز لایحه مشابهی را تصویب کرده بود اما این لایحه برای رأی‌گیری هرگز به مجلس راه نیافت.

محمد بارکیندو در حاشیه یک کنفرانس انرژی در قاهره به رویترز گفت: اوپک نه یک کارتل است نه در تعیین قیمت نفت دخالتی دارد. متهم کردن ما به چنین اقدامی اشتباه است.

اتحاد اوپک و گروهی از تولیدکنندگان غیر اوپک شامل روسیه معروف به اوپک پلاس اواخر سال گذشته موافقت کردند تولید نفت را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به منظور جلوگیری از اشباع عرضه بازار، ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این گروه از سال ۲۰۱۷ پیمان کاهش تولید نفت را آغاز کرده و چند بار آن را تمدید کرده است.

بارکیندو گفت: اوپک یک سازمان باز و شفاف است که به ثبات بازارهای نفت متمرکز شده است. صنعت نفت بین‌المللی برای برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری به منظور تضمین عرضه آتی، به ثبات بازار نیاز دارد.

پیش از این رویترز به نقل از دو منبع آگاه خبر داده بود مقامات بلندپایه اوپک در ژوئیه با وکلای شرکت حقوقی بین‌المللی "وایت اند کیس" برای گفت‌وگو درباره لایحه نوپک در کارگاهی در وین شرکت کردند و وکلای این شرکت به آنها توصیه کردند از صحبت عمومی درباره قیمت‌های نفت خودداری کرده و به جای آن درباره ثبات بازار نفت صحبت کنند. همچنین به مقامات اوپک توصیه شد به بررسی کانالهای لابی دیپلماتیک به منظور تلاش برای جلوگیری از تصویب لایحه نوپک به عنوان یک قانون بپردازند.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 23057
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *