۰

پیش‌بینی افزایش تولید نفت آمریکا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در پیش بینی ماهانه خود اعلام کرد انتظار دارد تولید روزانه نفت خام آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۰ ، ۲.۲۴ میلیون بشکه افزایش یابد و به ۱۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.
نفت آمریکا - میز نفت
نفت آمریکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه در پیش بینی ماهانه خود اعلام کرد انتظار دارد تولید نفت خام آمریکا در سال جاری 1.45 میلیون بشکه افزایش یابد و سال آینده 790 هزار بشکه در روز بیشتر باشد‌ و در مجموع طی امسال و سال آینده میلادی 2.24 میلیون بشکه در روز افزایش یابد. در این صورت کل تولید نفت آمریکا به 13.2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید . 

برخی تحلیلگران معتقدند تحریم های آمریکا علیه ایران بیشتر از آن که اهدافی سیاسی مثل کشاندن ایران به پای میز مذاکره و مهار فعالیت های هسته ای و موشکی این کشور داشته باشد با هدف باز کردن فضا برای توسعه صنعت نفت آمریکا اعمال شده است.

افزایش 2.24 میلیون بشکه ای تولید نفت آمریکا که پیش بینی می شود طی دو سال آینده محقق شود تقریبا برابر با صادرات نفت ایران پیش از بازگشت تحریم ها بوده است.

پیش‌بینی می‌شود تولید نفت آمریکا در سال جاری به رکورد 12.41 میلیون بشکه در روز برسد. تولید نفت این کشور ناگهان افزایش یافته است. تکنولوژی باعث شده تولید از ساختارهای شیل تقویت شود . 

لیندا کاپوانو، مدیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا در بیانیه ای که پس از این گزارش منتشر شد گفت:« دورنمای کوتاه مدت انرژی در ماه فوریه پیش بینی تولید نفت خام آمریکا را در 2019 و 2020 اصلاح می کند. انتظار داریم تولید در هر دو سال رشد داشته باشد» . 

او بخشی از این افزایش رشد را مربوط به حوزه پرمین تگزاس و نیومکزیکو و همچنین تولید در خلیج مکزیک می داند . 

انتظار می‌رود تقاضای دیزل و سایر سوخت های تقطیری 30 هزار بشکه در روز در سال جاری افزایش یابد و به 4.17 میلیون بشکه در روز برسد که ده هزار بشکه از پیش‌بینی ماه قبل بالاتر است . 

مصرف بنزین احتمالاً 40 هزار بشکه در روز بالا می رود و به 9.35 میلیون بشکه می‌رسد. قبلا افزایش مصرف بنزین 60 هزار بشکه در روز پیش بینی شده بود . 

منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 23068
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *