۰

تلاش ونزوئلا برای ایجاد بلوک تجاری بدون دلار

وزیر نفت ونزوئلا گفت امیدوار است بتواند یک بلوک تجاری شامل چین، هند و روسیه برای کمک به کشورش برای دریافت پول نفت با ارزی غیر از دلار به‌وجود آورد.
نفت ونزوئلا - میز نفت
نفت ونزوئلا - میز نفت
به گزارش میز نفت ،  وزیر نفت ونزوئلا گفت امیدوار است بتواند یک بلوک تجاری شامل چین، هند و روسیه برای کمک به کشورش برای دریافت پول نفت با ارزی غیر از دلار به‌وجود آورد.

این کشور درگیر با کشمکش و نزاع، به‌دنبال شیوه‌های جایگزین پرداخت برای حفظ جریان نفت خود به هند است. هند مخصوصاً پس از تحریم ونزوئلا توسط آمریکا، تبدیل به یک بازار صادرات حیاتی برای ونزوئلا شده است. هدف این تحریم‌ها مهار صادرات نفت خام این کشور عضو اوپک به آمریکا است.

مانوئل کوودو با اشاره به چین، روسیه و هند گفت :«ما همه می‌توانیم یک اقتصاد بسازیم، این اقتصاد لزوماً مجبور نیست اقتصادی با دلار باشد».

کوودو که در روز دوشنبه گفته بود کاراکاس برای معاملات پایاپای با هند آماده است، در مورد جزئیات تجارت با هند صحبتی نکرد.

وی در حاشیه کنفرانس دوسالانه پتروتک هند گفت: «ما مطمئناً طرح‌های تجاری خود را به کسانی که می‌خواهند صنعت نفت ما را ویران کنند اعلام نمی‌کنیم». 

ونزوئلا علی‌رغم تحریم‌ها به تمام مشتریانش از جمله صنایع ریلاینس نفت عرضه می‌کند.

مدارک تجاری داخلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا نشان می‌دهد ریلاینس که پول بخش زیادی از خرید نفت را از این شرکت، نقدی پرداخت می‌کند، از طریق واحد خود در آمریکا، IRL، سوخت به ونزوئلا می‌رساند.


منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب: 23069
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *