۰

یکی از پالایشگاه های آمریکا دچار مشکل مالی شد

شرکت انرژی سلوشنز فیلادلفیا (PES)، مالک بزرگترین و قدیمی ترین پالایشگاه ساحل شرقی آمریکا با یک بحران مالی دیگر مواجه است.
پالایشگاه های آمریکا - میز نفت
پالایشگاه های آمریکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت انرژی سلوشنز فیلادلفیا (PES)، مالک بزرگترین و قدیمی ترین پالایشگاه ساحل شرقی آمریکا با یک بحران مالی دیگر مواجه است. این شرکت درست چند ماه پیش از یک ورشکستگی مشاجره آمیز نجات یافته بود . 
موجودی نقدی PES که در ماه اوت از ورشکستگی خارج شد، به 87.7 میلیون دلار در پایان 2018 کاهش یافت. سه ماه قبل، نقدینگی این شرکت 148 میلیون دلار بود، این یعنی 61 میلیون دلار کاهش . 

طبق مدارک دادگاه این شرکت سال گذشته با موجودی نقدی 43 میلیون دلار  در حال ورشکستگی بود . 
پالایشگاه های ساحل شرقی آمریکا درگیر مشکلات اقتصادی به خاطر هزینه بالای کشتیرانی نفت خام از وست تگزاس و کانادا هستند ولی PES مشکلات دیگری هم در پالایشگاه فیلادلفیای جنوبی دارد، مثل حاشیه های سود پایین بنزین و هزینه‌های بالای بدهی ها . 

این شرکت در ژانویه 2018 اعلام ورشکستگی کرد و مسئول آن را هزینه‌های پیروی از استاندارد سوخت تجدید پذیر آمریکا دانست. این قانون که در 2005 به تصویب رسید، از پالایشگاه‌ها می‌خواهد تا سوخت های زیستی مثل اتانول را با سوختشان ترکیب کنند یا از رقبایی که این کار را میکنند اعتبار بخرند . 

پالایشگاه PES توانایی ترکیب اتانول را نداشت بنابراین مجبور شد برای اعتبار ها پول پرداخت کند. البته عوامل دیگری هم در این ورشکستگی نقش داشتند مانند بیرون کشیدن بیش از 590 میلیون دلار از سود سهام شرکت توسط سرمایه گذاران . 
حاشیه های پایین سود بنزین به سود کلی شرکت ضربه زده است. شرایط ضعیف نقدینگی باعث شد پالایشگاه از پروژه نگهداری و تعمیر 90 میلیون دلاری خود کنار بکشد. پالایشگاه‌ها طرح‌های نگهداری را برای حفظ اطمینان و ایمنی عملیاتی واحدها اجرا می کنند و بدین صورت از خودشان در برابر قطع برنامه ریزی نشده و هزینه بر کار محافظت می کنند . 

کریستینا سیمون، مدیر مرکز کلین من  مسؤول سیاست انرژی گفت:« من تعجب نمیکنم این شرکت دوباره از نظر اقتصادی مشکل دارد، ولی فکر نمیکردم به این زودی اتفاق بیفتد» . 

پالایشگاه های ساحل شرقی آمریکا مثل  PES دسترسی به نفت خام ارزان مانند پالایشگاه‌های سایر مناطق ندارند که باعث می‌شود در صورت پایین بودن حاشیه سود مشکلات بیشتری پیدا کنند . 

پالایشگاه دلتا ایرلاینز در نزدیکی ترینر در پنسیلوانیا در سه ماه پایانی 2018 ، 40 میلیون دلار از دست داد. این شرکت قصد دارد پالایشگاه را بفروشد . 


منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 23073
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *